Światowy rynek smartfonów po 4Q2015 według IDC
W 2015 roku sprzedano rekordowe 1,43 mld sztuk smartfonów, blisko 400 mln w samym tylko IV kwartale.
    W 2015 roku sprzedano rekordowe 1,43 mld sztuk smartfonów, blisko 400 mln w samym tylko IV kwartale.
W IV kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 399,5 mln sztuk smartfonów, o 5,7% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Na prowadzeniu nadal jest Samsung, z 85,6 mln sztuk smartfonów, przekładającym się na 21,4% udziałów w światowym rynku. Względem IV kwartału 2014 roku koreański producent zwiększył sprzedaż o 14,1% (z 75,1 mln sztuk).
Za sprawą stojącej w miejscu sprzedaży (74,8 mln sztuk względem 74,5 mln sztuk przed rokiem) udziały w rynku stracił Apple. W IV kwartale spadły one do 18,7% względem 19,7% przed rokiem. Nie da się jednak ukryć, że firma jest bardzo bliska przeskoczenia na pierwsze miejsce rankingu.
Graczem numer trzy w IV kwartale był Huawei z 32,4 mln sztuk sprzedanych smartfonów i 8,1% udziałem w rynku. Chociaż Lenovo ma wysoką, czwartą lokatę (20,2 mln sztuk smartfonów i 5,1% udziałów), to liczony łącznie z wchłoniętą przez siebie Motorolą w skali roku nie zyskał, lecz stracił - przed rokiem Lenovo i Motorola sprzedali 24,7 mln sztuk urządzeń i mieli łącznie 6,5% udziału w rynku.
Stawkę domyka Xiaomi, który po początkowym boomie na chińską markę nieco wyhamował. 18,2 mln sztuk smartfonów i 4,6% udziałów w światowym rynku to jednak wartości wciąż imponujące i lepsze niż przed rokiem.
Światowy rynek smartfonów w IV kwartale 2015 roku:
Producent  | 
        4Q15 mln szt.  | 
        4Q15 udział  | 
        4Q14 mln szt.  | 
        4Q14 udział  | 
        Zmiana rok do roku  | 
    
Samsung  | 
        85,6  | 
        21,4%  | 
        75,1  | 
        19,9%  | 
        14,0%  | 
    
Apple  | 
        74,8  | 
        18,7%  | 
        74,5  | 
        19,7%  | 
        0,4%  | 
    
Huawei  | 
        32,4  | 
        8,1%  | 
        23,6  | 
        6,3%  | 
        37,0%  | 
    
Lenovo  | 
        20,2  | 
        5,1%  | 
        14,1  | 
        3,7%  | 
        43,6%  | 
    
Xiaomi  | 
        18,2  | 
        4,6%  | 
        16,5  | 
        4,4%  | 
        10%  | 
    
Pozostali  | 
        168,3  | 
        42,1%  | 
        174,0  | 
        46,1%  | 
        -3,3%  | 
    
Razem  | 
        399,5  | 
        100%  | 
        377,8  | 
        100%  | 
        5,7%  | 
    
Lenovo + Motorola  | 
        20,2  | 
        5,1%  | 
        24,7  | 
        6,5%  | 
        -18,1%  | 
    
Producent  | 
        2015 mln szt.  | 
        2015 udział  | 
        2014 mln szt.  | 
        2014 udział  | 
        Zmiana rok do roku  | 
    
Samsung  | 
        324,8  | 
        22,7%  | 
        318,2  | 
        24,4%  | 
        2,1%  | 
    
Apple  | 
        231,5  | 
        16,2  | 
        192,7  | 
        14,8%  | 
        20,2%  | 
    
Huawei  | 
        106,6  | 
        7,4%  | 
        73,8  | 
        5,7%  | 
        44,3%  | 
    
Lenovo  | 
        74,0  | 
        5,2%  | 
        59,4  | 
        4,6%  | 
        24,5%  | 
    
Xiaomi  | 
        70,8  | 
        4,9%  | 
        57,7  | 
        4,4%  | 
        22,8%  | 
    
Pozostali  | 
        625,2  | 
        43,6%  | 
        599,9  | 
        46,1%  | 
        4,2%  | 
    
Razem  | 
        1 432,9  | 
        100%  | 
        1 301,7  | 
        100%  | 
        10,1%  | 
    
Lenovo + Motorola  | 
        73,9  | 
        5,16%  | 
        93,7  | 
        7,20%  | 
        -21,1%  |