Od 2012 roku smartfony Apple'a zajmowały pierwszą lokatę w rankingu najpopularniejszych urządzeń w Chinach. W 2016 roku pojawił się jednak nowy król - Oppo. Od 2012 roku smartfony Apple'a zajmowały pierwszą lokatę w rankingu najpopularniejszych urządzeń w Chinach. W 2016 roku pojawił się jednak nowy król - Oppo. Oppo to chińska marka znana z intensywnego "czerpania inspiracji" z dokonań Apple'a. Gdy wydawało się, że Apple iPhone 6S będzie najpopularniejszym smartfonem w Chinach w 2016 roku, nagle prześcignął go Oppo R9 (znany też jako F1 Plus), którego premiera odbyła się w marcu 2016 roku. Urządzenie jest klonem jednego z produktów Apple'a, bardziej jednak modelu 6S Plus, z racji 5,5-calowego ekranu. Najpopularniejszy z iPhone'ów w Chinach, model 6S, uzyskał sprzedaż na poziomie 12 mln sztuk, podczas gdy Oppo R9 trafił do 17 mln klientów i miał aż 4% całego rynku smartfonów w Chinach. Oppo R9 podbił serca klientów dwiema cechami - wyglądem zbliżonym do iPhone'a 6S Plus i bardzo przystępną ceną. Za tą ostatnią stoi chipset Mediatek Helio P9, plasujący się w średniej półce cenowej. Pozostałe podzespoły nie budziły jednak zastrzeżeń, a w niektórych przypadkach były wręcz bardziej interesujące od tych we wspomnianym iPhone'ie - 5,5-calowy ekran AMOLED (FullHD), 4 GB pamięci RAM, 64 GB pamięci wewnętrznej, czytnik kart pamięci (zamiennie z gniazdem drugiej karty SIM), główny aparat 13 Mpix, przednia kamerka 16 Mpix, litowo-polimerowy akumulator 2850 mAh (szybkie ładowanie VOOC - 75% naładowania w 30 minut) i elegancka aluminiowa obudowa o grubości zaledwie 6,6 mm.