Instagram zmienia się nie do poznania. Wielka zmiana formatu filmików
Meta wprowadza poważne zmiany na platformę Instagram. Zmienią one radykalnie sposób, w jaki twórcy dostarczają treści, a odbiorcy je konsumują.

Znaczne wydłużenie czasu trwania rolek na Instagramie
Szef Instagrama Adam Mosseri zapowiedział właśnie niezwykle istotną zmianę platformy mediów społecznościowych. Od teraz pozwoli ona tworzyć i przesyłać rolki, które trwają aż do trzech minut. Instagram ugiął się tutaj pod naporem głosów społeczności i przyznał, że dotychczasowe 90 sekund dla Instagram Reels było niewystarczające.
Jeszcze w lipcu 2024 r. Mosseri zarzekał się, że nigdy nie zmieniał limitu 90 sekund na rolkę. Zdaniem CEO Instagrama mogłoby to zaburzyć fundamentalne założenie platformy, jakim jest podtrzymywanie relacji z przyjaciółmi.



Instagram wprowadza tę funkcję dopiero cztery lata po tym, jak zagościła ona w TikToku, który ma przestać funkcjonować 19 stycznia 2025 r. w USA za sprawą usankcjonowanego prawnie postanowienia tamtejszego Sądu Najwyższego.
Być może dłuższe, 3-minutowe formy są jedną z kilku już "wabików", jakich Instagram chce użyć dla przyciągnięcia twórców i odbiorców z TikToka.