Instagram zmienia się nie do poznania. Wielka zmiana formatu filmików

Meta wprowadza poważne zmiany na platformę Instagram. Zmienią one radykalnie sposób, w jaki twórcy dostarczają treści, a odbiorcy je konsumują.

Jakub Krawczyński (KubaKraw)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Instagram zmienia się nie do poznania. Wielka zmiana formatu filmików

Znaczne wydłużenie czasu trwania rolek na Instagramie

Szef Instagrama Adam Mosseri zapowiedział właśnie niezwykle istotną zmianę platformy mediów społecznościowych. Od teraz pozwoli ona tworzyć i przesyłać rolki, które trwają aż do trzech minut. Instagram ugiął się tutaj pod naporem głosów społeczności i przyznał, że dotychczasowe 90 sekund dla Instagram Reels było niewystarczające. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeszcze w lipcu 2024 r. Mosseri zarzekał się, że nigdy nie zmieniał limitu 90 sekund na rolkę. Zdaniem CEO Instagrama mogłoby to zaburzyć fundamentalne założenie platformy, jakim jest podtrzymywanie relacji z przyjaciółmi.

Instagram wprowadza tę funkcję dopiero cztery lata po tym, jak zagościła ona w TikToku, który ma przestać funkcjonować 19 stycznia 2025 r. w USA za sprawą usankcjonowanego prawnie postanowienia tamtejszego Sądu Najwyższego.  

Być może dłuższe, 3-minutowe formy są jedną z kilku już "wabików", jakich Instagram chce użyć dla przyciągnięcia twórców i odbiorców z TikToka.