Lidl z pułapką przy kasach samoobsługowych. Nie uciekniesz
Lidl wprowadza nowe kasy samoobsługowe, które wyposażone są w specjalne kamery. Te mają usprawnić proces kasowania zakupów, ale też uchronić sieć przed kradzieżami.

Nowe kasy samoobsługowe zostaną postawione w niemieckich sklepach sieci Lidl. Firma od początku 2024 roku złożyła zamówienie na ponad 10 tys. kas SCO wyposażonych w kamery. Teraz będą one wdrażane u naszych zachodnich sąsiadów — informują Wiadomości Handlowe.
Kasy samoobsługowe z kamerą
Nowe kasy mają pomóc w walce z plagą kradzieży. Poza tym mają przełożyć się na lepszą obsługę oraz szybsze kasowanie produktów. System, dzięki kamerze, może wskazać klientowi między innymi produkty, które zapomniał zeskanować. Dzięki temu rzadziej konieczna jest interwencja pracownika sklepu.



Co ciekawe, identyczne kasy samoobsługowe już od dłuższego czasu działają w Polsce. W naszym kraju Lidl trochę wcześniej wdraża nowoczesne rozwiązania, między innymi z powodu entuzjastycznego podejścia klientów do takich rozwiązań. Nad Wisłą aż 85 proc. z nas, jak wynika z badania Agencji Symetria, dobrze ocenia kasy samoobsługowe.
Podobne kamery działają też między innymi w kasach samoobsługowych Biedronki. Mogą one rozpoznawać między innymi warzywa i owoce włożone na wagę, co znacznie przyspiesza ich kasowanie.
AKTUALIZACJA:
Lidl Polska przesłał nam oświadczenie:
W Lidl Polska dokładamy wszelkich starań, aby zakupy w naszych sklepach były dla klientów wygodne i komfortowe. W tym celu w sklepach znajdują się szerokie alejki, dbamy o odpowiednią ekspozycję artykułów, udostępniamy kasy pierwszeństwa kobietom w ciąży oraz osobom z niepełnosprawnościami. Klienci mają również możliwość korzystania z kas samoobsługowych. Obecnie, pilotażowo w trzech lokalizacjach, testujemy nowe rozwiązanie technologiczne z wykorzystaniem kamer zamontowanych przy kasach. Pragniemy podkreślić, że kamery nie służą do rejestrowania ani identyfikowania klientów. Celem testu jest wyłącznie ocena funkcjonalności systemu wspierającego klientów podczas zakupów. Obraz z kamer wykorzystywany jest jedynie do interpretacji działań klienta w obrębie kasy – np. do rozpoznawania owoców i warzyw umieszczonych na wadze. System sugeruje klientowi, jaki produkt znajduje się na wadze lub podpowiada możliwe produkty, których jeszcze nie zeskanowano albo których kod nie został rozpoznany. Lidl Polska przykłada najwyższą wagę do ochrony prywatności swoich klientów – w ramach testowanego rozwiązania nie są gromadzone ani przetwarzane żadne dane osobowe. Jako lider w branży FMCG, Lidl Polska nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań, które poprawiają doświadczenie zakupowe klientów. Testowane technologie mają na celu ułatwienie obsługi kas, skrócenie czasu zakupów oraz ograniczenie konieczności interwencji personelu.