YouTube szykuje fikołka. Ta zmiana Ci się nie spodoba
YouTube szykuje drobną zmianę, która prawdopodobnie rozgniewa wielu użytkowników. Chodzi o reklamy.

YouTube musi zarabiać i to nie tylko na siebie, ale także na publikujących na platformie twórców. Obecność reklam jest w związku z tym przykrą rzeczywistością, z którą wszyscy zdążyliśmy się pogodzić. W końcu w najgorszym przypadku zawsze można kliknąć przycisk "Pomiń reklamy", prawda?
YouTube utrudni pomijanie reklam
No i tu jest haczyk, bo władze serwisu bardzo nie lubią, kiedy na ten przycisk klikają. Mają zresztą plan, żeby nam to w niedalekiej przyszłości utrudnić.



Już niebawem przycisk pomijania reklam może przejść metamorfozę. YouTube testuje nową wersję swojego odtwarzacza, w której będzie on dużo mniejszy. Jakby tego było mało, zwiększona zostanie też jego przeźroczystość. W efekcie w swoim nowym wcieleniu przycisk dużo trudniej zauważyć, szczególnie na niejednolitym tle.
Spotted this really small "Skip ads" button, seems like Google is testing this new button.
— Thomas Eccel 🌀 (@ThomasEccel) August 18, 2023
It has a new format and is way smaller than the normal "skip" box.
If this gets rolled out, it will affect the view rate and the spend of the campaigns.#ppcchat #youtube #ppc #googleads pic.twitter.com/QFZKOr4DvE
Kierownictwo platformy potwierdziło, że pracuje nad zmianą tego elementu. W wypowiedzi dla serwisu Search Engine Land argumentowali, że celem modyfikacji ma być ujednolicenie interfejsu. A że dzięki temu widzowie prawdopodobnie rzadziej będą pomijali reklamy? Można chyba śmiało przyjąć, że to także nie jest przypadek, tylko zamierzona decyzja włodarzy YouTube.
Jak na razie nowa wersja przycisku pomijania reklam znajduje się w fazie testów, w związku z czym widzą ją tylko wybrani użytkownicy. Jak na razie nie wiemy kiedy zostanie wdrożona na szeroką skalę oraz czy nie doczeka się po drodze dodatkowych modyfikacji. Tak czy inaczej jesteśmy przekonani, że w obecnej formie zmiana na pewno spotka się z "gorącym" przyjęciem ze strony użytkowników.