YouTube sprawdza świetną funkcję. Warto za nią zapłacić

Google sprawdza świetną funkcję w aplikacji YouTube. Jeśli oglądasz filmy głównie na telefonie, nie możesz jej przegapić!

Anna Rymsza (Xyrcon)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
YouTube sprawdza świetną funkcję. Warto za nią zapłacić

YouTube pozwala oglądać filmy na ekranach o przeróżnych proporcjach i możliwościach wyświetlania koloru. Jeśli proporcje ekranu telefonu różnią się od filmu, pozwala nawet powiększyć obraz, by zajmował całą dostępną powierzchnię. Jest tylko jeden problem – większość filmów oglądamy na tak małych ekranach, że nie widać na nich szczegółów. Tekst na slajdach, sport, drobne elementy w tutorialach czy skomplikowane plansze informacyjne są zwyczajnie nie do odczytania na ekranach naszych smartfonów.

Dalsza część tekstu pod wideo

YouTube testuje powiększanie filmów

Jeśli Tobie też brakuje detali, sprawdź nową funkcję eksperymentalną: powiększanie wideo. YouTube sprawdza, czy przyjmie się możliwość „zoomowania” na fragment kadru filmu podczas oglądania. Na razie YouTube proponuje powiększenie dwukrotne, ale może się na tym nie skończyć. W końcu jest tam coraz więcej materiałów 4K i większych, które nawet w dużym powiększeniu zachowają szczegóły.

Testowana funkcja prezentuje się następująco:

YouTube sprawdza świetną funkcję. Warto za nią zapłacić

Dwukrotne powiększenie filmu nie jest funkcją, która pojawi się znienacka w Twojej aplikacji mobilnej. Google zdecydował, że dostęp do niej będą mieli tylko abonenci YouTube Premium. Innymi słowy, możliwość testowania zoomu to jedna z korzyści płynących z abonamentu. Najważniejszą jest oczywiście brak reklam w filmach. Poza tym YouTube Premium pozwala odtwarzać media, gdy aplikacja działa w tle na smartfonie i daje możliwość ściągania filmów na urządzenie.

Testy potrwają do 1 września. Na razie nie wiemy, jakie będą jej dalsze losy. Przypuszczam jednak, że to tylko kwestia czasu, aż powiększanie wideo trafi na stałe do aplikacji YouTube'a.  Na pewno się przyda w materiałach edukacyjnych i informacyjnych.