Intel pozazdrościł Nvidii. 150 gier otrzymało technologię niebieskich

Nowe tytuły otrzymały technologię Intela, która wspomaga wydajność w grach, a "niebiescy" nie poprzestali na tym i zapowiadają wkrótce kolejne dodane pozycje.

Jakub Krawczyński (KubaKraw)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Intel pozazdrościł Nvidii. 150 gier otrzymało technologię niebieskich

Intel XeSS w 150 grach, więcej wkrótce

Intel zapowiedział, że ich technologia XeSS jest teraz obsługiwana w ponad 150 grach. Pozwala ona uruchamiać gry w niższych rozdzielczościach, gdzie następnie obraz jest skalowany w górę (np. z 1080p do 4K) za pomocą AI i technik rekonstrukcji obrazu, które również oczyszczają go z postrzępionych krawędzi. W ten sposób zwalniane są zasoby karty graficznej i można uzyskać więcej FPS-ów. 

Dalsza część tekstu pod wideo

W tym momencie istnieją dwie iteracje technologii XeSS: 1 i 2. Ta najnowsza niestety nie jest jeszcze szeroko obsługiwana, ale Intel zamierza to poprawić i zapowiedział, że wkrótce doda obsługę XeSS 1 i 2 w znacznie większej liczbie tytułów. Pełną listę można znaleźć tutaj

Obecnie XeSS 2 wykorzystują tylko F1 2024 i Marvel Rivals, ale wkrótce do tego grona dojdą też Assassin's Creed Shadows i Killing Floor 3 oraz kilka innych. 

Warto przy okazji wspomnieć, że Intel XeSS zapewnia też technikę Frame Generation, aczkolwiek XeSS 2 i Frame Gen działają wyłącznie na serii kart Intel Arc Battlemage, w której mamy tylko dwa modele: Arc B580 i Arc B570.