YouTube uruchamia Shorts, czyli konkurencję dla TikToka

Przed wprowadzeniem globalnym, YouTube Shorts debiutuje w Indiach. Jak wygląda ten klon TikToka? I w jakim celu powstał?

Henryk Tur (HTur)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
YouTube uruchamia Shorts, czyli konkurencję dla TikToka

Wszystko wskazuje na to, że TikTok może zniknąć z USA, a YouTube - czyli Google - ostrzy sobie zęby na jego miejsce. To właśnie przyczyna, dla której uruchamia YouTube Shorts, czyli odpowiednik chińskiej aplikacji. Jak na razie usługa jest dostępna tylko w Indiach i póki co - w wersji beta. Umożliwia użytkownikom przesyłanie krótkich klipów wideo z podkładem muzycznym. Maksymalny czas takiego nagrania to 15 sekund. Wspomniane podkłady muzyczne przygotowane są przez YouTube - jest ich do wyboru kilka tysięcy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Shorts pojawi się na głównej stronie YouTube, a także w interfejsie użytkownika. Klipy w tej kategorii będą rządzić się takimi zasadami, jak i inne - czyli będzie można je przeglądać, dodawać do ulubionych, tworzyć playlisty, itp. Pojawią się również sugerowane, podobne do tych, które przegląda użytkownik.

YouTube uruchamia Shorts, czyli konkurencję dla TikToka

Dla twórców treści przygotowano kilka praktycznych opcji - poza wyborem tła muzycznego będzie to także szybkość odtwarzania nagrania, możliwość łączenia w jeden klip kilku nagrań oraz praktyczny timer, odliczający czas przed nagraniem, jak i w trakcie, co pozwoli zmieścić się w 15 sekundach. Na tym jednak nie koniec - Google zapowiada, że to tylko początek możliwości, jakie zostaną udostępnione pod kątem Shorts. Pojawią się one w kolejnych tygodniach.