TikTok z własnym, tańszym Spotify? To może się udać

ByteDance, właściciel TikToka, planuje uruchomić muzyczną usługę streamingową. Ma ona być konkurentem takich serwisów, jak Spotify czy Apple Music. Start w przyszłym miesiącu.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
TikTok z własnym, tańszym Spotify? To może się udać

Jak podaje Financial Times, firma ByteDance prowadzi rozmowy z największymi na świecie firmami nagraniowymi, takimi jak Universal Music, Sony Music i Warner Music, w sprawie globalnych umów licencyjnych dla nowego serwisu muzycznego. Właściciel TikToka zamierza uruchomić swoją usługę strumieniowego przesyłania muzyki w grudniu 2019 roku, początkowo na rynkach wschodzących, takich jak Indie, Indonezja i Brazylia. Potem usługa ma trafić do Stanów Zjednoczonych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowa usługa ma pozwolić chińskiej firmie na konkurowanie z takimi potentatami streamingowego rynku muzycznego, jak Spotify czy Apple Music. Nowa usługa ma się wyróżniać na tle konkurencji, koncentrując się na treściach generowanych przez użytkowników. Takie podejście sprawiło, że TikTok jest teraz jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, z ponad miliardem użytkowników. Aplikacja pozwala im publikować i oglądać krótkie klipy wideo.

Oprócz muzyki na żądanie, nowy serwis muzyczny firmy ByteDance ma zawierać bibliotekę krótkich klipów wideo, które słuchacze będą mogli synchronizować z utworami podczas słuchania. Klipy będzie można wysyłać do znajomych.

Nowa usługa muzyczna nie ma jeszcze nazwy, nie jest też znana jej cena. Oczekuje się jednak, że będzie taniej niż na konkurencyjnych platformach. ByteDance odmówił komentarza w tej sprawie.

Płatne usługi muzyczne są coraz popularniejsze w niektórych częściach Europy oraz w USA, ale nie w Azji. Na przykład z serwisu Tencent korzysta w Chinach 800 milionów użytkowników, ale tylko niecałe 5% z nich płaci za to.