Nie jest tajemnicą, że Netflix pracuje nad tańszym planem z reklamami. Teraz dowiadujemy się, ile może on kosztować.
Nie od dzisiaj wiemy, że Netflix pracuje nad wprowadzeniem reklam w swojej usłudze. Te miałyby się stać częścią najtańszego planu. W zamian za niższą cenę serwis będzie wyświetlał krótkie bloki reklamowe. Jeszcze nie znamy szczegółów, ale docierają do nas pierwsze informacje, ile taki plan miałby kosztować.
Do takich informacji dotarł serwis Bloomberg. Pakiet Netflixa z reklamami miałby kosztować w Stanach Zjednoczonych około 8 dolarów (+/- 1 dolar). Tym samym byłbym mniej więcej o połowę tańszy od najpopularniejszego za oceanem pakietu w rozdzielczości 1080p z możliwością oglądania na dwóch urządzeniach jednocześnie, który kosztuje tam 15,49 dolarów.
Jeśli tak, to w Polsce moglibyśmy liczyć na kwotę rzędu 20-22 zł, w końcu u nas ten sam pakiet, określany jako Standard, kosztuje 43 zł. Jeśli tak, to byłaby to kwota niewiele niższa niż pakiet Podstawowy w rozdzielczości SD, za który trzeba u nas płacić 29 zł miesięcznie. Nie można też wykluczyć podwyżek, które dotknęły już wiele zachodnich krajów. Ostateczne kwoty mogą być wyższe.
Nie wiemy, jak dokładnie miałby działać pakiet z reklamami. Czy bloki będą wyświetlane tylko przed filmami i serialami, czy może też w ich trakcie? Jak długie będą reklamy? To wszystko pozostaje na razie tajemnicą. Natomiast cel Netflixa jest prost. Serwis chce skusić bardziej oszczędnych użytkowników, którzy skłonni byliby oglądać reklamy, do skorzystania z jego oferty. Dla reszty wszystko pozostanie bez zmian.
Zobacz: Co bankructwo Cineworld oznacza dla Cinema City w Polsce?
Zobacz: Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy w 8K na telewizorach Samsung
Źródło zdjęć: Burdun Iliya / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Neowin, Bloomberg