Netflix też chce pokazywać reklamy w trakcie filmów. Będą zmiany

Netflix dołącza do wyścigu streamingowych gigantów o zyski z reklam. Testuje ilość i rodzaje reklam i bada wnikliwie ile jego abonenci będą w stanie znieść w zamian za niższe ceny. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Netflix też chce pokazywać reklamy w trakcie filmów. Będą zmiany

Podczas corocznego spotkania z reklamodawcami, lider streamingu ogłosił, że też udało mu się stworzyć interaktywne reklamy, które będą emitowane w trakcie filmu oraz reklamy wstrzymujące, które zawierają sztuczną inteligencję. Podobną strategię osadzania reklam ma YouTube, który teraz wręcz chce uprzykrzyć użytkownikom doświadczenie oglądania filmów

Dalsza część tekstu pod wideo

Zmiany w Netflixie już w 2026 roku

Subskrybenci Netflixa mogą spodziewać się większych zmian odnośnie emitowania reklam już w 2026 roku. 

Użytkownicy Netflixa zwracają równie dużą uwagę na reklamy w trakcie seansu, co na same programy i filmy. Podstawy naszej działalności reklamowej są już gotowe, a w przyszłości tempo postępu będzie jeszcze szybsze.

- powiedziała Amy Reinhard, prezeska ds. reklamy w Netflixie. 

Przypomijmy, że Netflix zaczął testy wstrzymywania reklam w lipcu ubiegłego roku. Natomiast poziom subskrypcji reklamowych uruchomił w listopadzie 2022 roku. Na obecny moment, poziom ten liczy sobie ponad 94 miliony subskrybentów. Połowa użytkowników wybiera opcję płatną za 8 dolarów miesięcznie, zamiast opcję bez reklam, która zaczyna się już od 18 dolarów. Abonenci reklam spędzają średnio 41 godzin miesięcznie na platformie Netflix.

Platforma uważa, że jego działalność reklamowa jest na wczesnym etapie, ale jej wysiłki w tym kierunku będą rozwijać się w znacznie szybszym tempie niż do tej pory. Firma planuje podwoić swoje przychody z reklam jeszcze w 2025 roku.