Nie, Steam nie zmienia zasad. Tylko je wyjaśnia

Czy nowe zasady zakażą reklam w grach na Steam? Nie, bo to wcale nie są nowe zasady. Valve tylko doprecyzowało regulamin i ułatwiło jego znalezienie.

Przemysław Banasiak (Yokai)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Nie, Steam nie zmienia zasad. Tylko je wyjaśnia

Valve oraz ich cyfrowa platforma do gier jest na językach wielu graczy. Powód? Doniesienia w dużej liczbie serwisów o zmianach w regulaminie Steam, który "od teraz zakazuje gier z przymusowymi reklamami". Zamiast tego deweloperzy będą musieli zmienić model biznesowy na system mikropłatności lub jednorazową opłatę. Brzmi dobrze? Problem tylko, że to nie do końca prawda.

Dalsza część tekstu pod wideo

Valve nie dopuszcza również gier z kryptowalutami i NFT

Zasada ta istnieje od wielu lat i cały czas funkcjonowała. Miała oczywiście na celu wyeliminowanie patologii znanych z rynku mobilnego, gdzie co prawda tytuł dostępny jest za darmo, ale wyświetla co jakiś czas pełnoekranowe reklamy i/lub ma niezamykalny banner. Valve utworzyło tylko dedykowaną stronę dla tego zagadnienia. Wcześniej informacje te były ograniczone do sekcji FAQ oraz podstrony "Wycena".

Warto również przypomnieć, że Valve od dawna zakazuje również sprzedaży gier opartych na technologiach blockchain, w tym kryptowalut i NFT. A biorąc pod uwagę, jak często te przedsięwzięcia kończą się jawnymi oszustwami, jest to bardzo mądra polityka z ich strony.