Crytek z dużymi zwolnieniami. Kolejnego Crysisa nie będzie
Niemcy chcą się skupić na dalszym rozwoju gry Hunt: Showdown 1896, ale obiecują również dalsze wsparcie dla autorskiego silnika CRYENGINE.

Crytek dołączył do rosnącej liczby producentów gier wideo, którzy ogłaszają znaczącą redukcję zatrudnienia. Firma poinformowała dziś rano na platformie X (daw. Twitter), że zwolni około 15% z ponad 400 pracowników. Zwolnienia obejmą zarówno zespoły deweloperskie, jak i działy wsparcia.
Nowy Crysis nie pojawi się w najbliższym czasie
W opublikowanym oświadczeniu Crytek wyjaśnia, że jest to trudna, ale konieczna decyzja podyktowana niekorzystnymi trendami rynkowymi, które dotknęły branżę gier w ciągu ostatnich lat. Studio zapewnia dodatkowo, że zwalniani pracownicy otrzymają odprawy oraz wsparcie w dalszym poszukiwaniu pracy.



Jednocześnie potwierdzono, że po wstrzymaniu w trzecim kwartale 2024 prac nad kolejną częścią serii Crysis, firma skoncentrowała się na rozwoju Hunt: Showdown 1896. To najnowsza odsłona popularnej strzelanki z elementami horroru i mechaniką „extraction shooter”, która wciąż się rozwija i przyciąga nowych graczy. W grudniu produkcja trafiła także do oferty Xbox Game Pass na konsolach, co dodatkowo powiększyło jej społeczność.
W ubiegłym roku gra otrzymała szereg udoskonaleń, takich jak obsługa DirectX 12, NVIDIA DLSS i AMD FSR, wsparcie dla HDR, zaawansowane globalne oświetlenie, a także pełną ścieżkę dźwiękową w 3D. Crytek podkreśla, że ma jasną wizję dalszego rozwoju Hunt: Showdown 1896 i zamierza kontynuować wsparcie dla swojego silnika CRYENGINE.