Za GTA VI zapłacimy podwójnie. Tryb online będzie oddzielny

Cena gry wzrośnie, a ma zostać to ukryte przez podział na dwie części. Dodatkowo gracze konsolowi powinni spodziewać się tylko 30 FPS.

Przemysław Banasiak (Yokai)
17
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Za GTA VI zapłacimy podwójnie. Tryb online będzie oddzielny

Według najnowszych plotek krążących w sieci, Grand Theft Auto VI oraz Grand Theft Auto Online mają zostać udostępnione jako osobne produkty już w dniu premiery. Informację tę przekazał znany z wiarygodnych przecieków dotyczących Rockstar Games użytkownik Tez2 na forum GTA.

Dalsza część tekstu pod wideo

GTA VI trafi na konsole jeszcze w tym roku

Zgodnie z jego słowami, Rockstar Games rozważa wprowadzenie osobnej, tańszej wersji sieciowej części gry, by przyciągnąć graczy, którzy nie chcą lub nie mogą pozwolić sobie na pełny zestaw. Jednocześnie opcja późniejszej aktualizacji do pełnej wersji - obejmującej kampanię fabularną - miałaby pozostać otwarta, co mogłoby zwiększyć zasięg gry i jednocześnie zminimalizować początkowy próg cenowy.

Taka decyzja może jednak wpłynąć na ostateczną cenę całego pakietu. Branżowi analitycy zwracają uwagę, że nowy tytuł Rockstara mógłby kosztować nawet 80 dolarów, co - jeśli się potwierdzi - może przyczynić się do normalizacji wyższych cen gier wideo w przyszłości. Od kilku lat ceny pozostawały na stabilnym poziomie, pomimo rosnących kosztów produkcji.

To nie jedyna nowość związana z GTA VI. Były animator Rockstar Games, Mike York, wypowiedział się niedawno na temat wydajności gry na konsolach. Jego zdaniem deweloper postawi na stabilne 30 klatek na sekundę na standardowych wersjach PlayStation 5 i Xbox Series X/S, maksymalnie optymalizując tytuł, by uniknąć spadków poniżej tej wartości.

Według Yorka, 60 FPS może okazać się realne dopiero w przypadku PlayStation 5 Pro (dzięki wykorzystaniu technologii upscalingu) lub w późniejszym etapie, kiedy Rockstar skupi się na dalszej optymalizacji.