Za Facebooka płacimy danymi osobowymi i oglądaniem reklam. Serwis zmienia zasady świadczenia usług

Komisja Europejska, przy wsparciu państw członkowskich Unii Europejskiej, wynegocjowała zmiany warunków świadczenia usług przez Facebooka. Użytkownicy będą jasno informacji o odpowiedzialności serwisu oraz wykorzystywaniu danych osobowych.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Za Facebooka płacimy danymi osobowymi i oglądaniem reklam. Serwis zmienia zasady świadczenia usług

W nowym zapisie warunków świadczenia usług Facebook wyjaśni użytkownikom, że portal jest darmowy, bo nie pobiera opłat pieniężnych. Za korzystanie z serwisu jest jednak pobierana inna forma opłat. Są to dane osobowe użytkowników oraz personalizowane reklamy, które są wyświetlane na podstawie zebranych informacjach o danej osobie. Serwis zarabia głównie na sprzedaży reklam.

Dalsza część tekstu pod wideo

Użytkownicy dostaną też możliwość zgłoszenia sprzeciwu w przypadku usunięcia udostępnionych przez niego treści oraz zażądać ich ponownej oceny. Dodatkowo w przypadku usunięcia treści przez samego użytkownika, Facebook będzie mógł je przechowywać tylko przez maksymalnie 90 dni oraz wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, np. w celu spełnienia żądania organu państwowego.

Nowe warunki użytkowania serwisu mają być zapisane prostym językiem, tak żeby były zrozumiałem dla wszystkich użytkowników. Facebook ma wprowadzić zmiany do końca czerwca 2019 roku.