BMW każe płacić 80 dolarów za roczną subskrypcję Apple CarPlay, choć inni dają ją za darmo

BMW potwierdziło, że zacznie pobierać opłaty za subskrypcję usługi Apple CarPlay. Użytkownicy modeli z 2019 roku i późniejszych dostaną roczny dostęp za darmo, a za kolejny rok zapłacą 80 dolarów.

Marian Szutiak (msnet)
14
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
BMW każe płacić 80 dolarów za roczną subskrypcję Apple CarPlay, choć inni dają ją za darmo

Nowe modele BMW, zaczynając od rocznika 2019, będą dostarczane z roczną, darmową subskrypcją usługi Apple CarPlay, która pozwala połączyć iPhone'a z systemem informacyjno-rozrywkowym samochodu. Po tym okresie właściciel auta, który będzie chciał nadal korzystać z ApplePlay, będzie musiał wnieść roczną opłatę w wysokości 80 dolarów (306 zł). Można też wykupić abonament "dożywotni" (na 20 lat) za 300 dolarów (1147 zł).

Zobacz: TomTom GO Navigation - nowa aplikacja kompatybilna z Apple CarPlay

Niemiecki producent już 18 miesięcy temu ostrzegał, że wprowadzi takie opłaty, co może jednak nie być przyjemne dla potencjalnych właścicieli samochodów BMW. Usługa CarPlay jest wliczona w cenę wielu innych, tańszych modeli, takich jak na przykład Kia Ceed, która ma też wsparcie dla Android Auto. BMW nie oferuje łączności automatycznej z systemem Android, choć mówi się, że Asystent Google i Amazon Alexa są w drodze. Jeszcze nie wiadomo, czy BMW obciąży klientów dostępem do nich.

Zobacz: Android Auto nareszcie działa bezprzewodowo

BMW twierdzi, że nowy model cenowy za Apple CarPlay pozwala na obniżenie początkowej ceny pojazdu. Koszt usługi jest jednak bardzo mały w stosunku do ceny całego samochodu, więc takiej różnicy wiele osób mogłoby w ogóle nie zauważyć.