700 tys. z 1,2 mln aplikacji mobilnych dostępnych na rynku to "zombie"
60% aplikacji dostępnych w App Store nigdy nie otrzymało aktualizacji, to samo dotyczy 41% programów w Google Play i aż 69% w Windows Marketplace.

60% aplikacji dostępnych w App Store nigdy nie otrzymało aktualizacji, to samo dotyczy 41% programów w Google Play i aż 69% w Windows Marketplace.
Łącznie ponad połowa aplikacji mobilnych dostępnych na trzy najpopularniejsze platformy nie została nigdy zaktualizowana. Zainteresowanie nowymi aplikacjami znika najczęściej w ciągu 2 tygodni. 80% recenzji aplikacji dostępnych w App Store użytkownicy dodają w ciągu 18 dni od publikacji programu. W przypadku Google Play okres ten jest krótszy i wynosi 16 dni, a w Marketplace tylko 13 dni. 68% aplikacji dostępnych w Google Play pobieranych jest mniej niż 5 tys. razy.
Aktualizacje programów znacznie częściej pojawiają się w przypadku Androida niż iOS. Każdego dnia na użytkowników urządzeń Apple'a czeka 806 nowych uaktualnień, podczas gdy aplikacje tworzone na system Google'a dostają ich 2341.
Nie należy powyższych danych kojarzyć z większą dbałością producentów androidowych aplikacji o użytkowników. To po części efekt większej fragmentaryzacji Androida, a po części sposób na wyższe pozycjonowanie aplikacji w rankingach (większa liczba pobrań).
Codziennie udostępnianych jest łącznie 2371 nowych programów. 47% z nich to aplikacje dla Androida, 41% wydawanych jest w wersji dla iOS, a 12% dla Windows Phone. Pomimo większej liczby wydawanych programów na Androida, to jednak Apple'owi przybywa codziennie najwięcej twórców programów:
Platforma | łączna liczba twórców aplikacji | liczba nowych deweloperów każdego dnia |
Apple AppStore | 167156 | 90 |
Google Play | 117445 | 75 |
Windows Phone Marketplace | 37679 | 34 |