Bank Millennium rozszerza wykorzystanie biometrii w swojej aplikacji. Teraz za pomocą odcisku palca lub skanu twarzy można autoryzować wykonywanie operacji, takich na przykład jak przelew czy zlecenie stałe.
Inspirują nas nasi klienci i na kolejne projekty patrzymy z perspektywy ich oczekiwań i potrzeb. Już ponad milion użytkowników loguje się do aplikacji odciskiem palca lub skanem twarzy, dlatego wykorzystanie biometrii do potwierdzania płatności było dla nas naturalnym następnym krokiem w rozwijaniu bankowości mobilnej. Takie rozwiązanie jest nie tylko wyjątkowo wygodne, ale przede wszystkim zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo codziennych transakcji zlecanych w aplikacji mobilnej.
– powiedziała Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium
Klienci Banku Millennium, którzy korzystają z aplikacji mobilnej, mogą włączyć autoryzację operacji za pomocą odcisku palca na urządzeniach z systemami Android i iOS (Touch ID) oraz skanu twarzy na urządzeniu z systemem iOS (Face ID). Aby uaktywnić usługę autoryzacji biometrycznej, wystarczy zaktualizować aplikację mobilną do wersji 4.76 lub wyższej, a następnie w Ustawieniach aplikacji wybrać odpowiednio opcję Odcisk palca, Touch ID lub Face ID.
Autoryzacja biometryczna w Banku Millennium jest stale rozwijana i wzbogacana o kolejne procesy. Obecnie jest dostępna dla poniższych typów operacji:
Aplikacja mobilna wykorzystuje dane biometryczne użytkownika zapisane w jego telefonie. Przy włączaniu usługi bank przypomina klientowi podstawowe zasady bezpieczeństwa przy korzystaniu z biometrii. Dotyczy to przede wszystkim możliwości korzystania z usługi przez inne osoby, których dane biometryczne zapisane są w telefonie, na przykład dziecka czy partnera.
Zobacz: Bank Millennium: jest nowa funkcja w aplikacji. Kolejne ułatwienie
Zobacz: PKO świętuje i rozdaje karty podarunkowe. Nawet 10 tys. zł do zgarnięcia
Źródło zdjęć: Anna Rymsza / Telepolis.pl, Bank Millennium
Źródło tekstu: Bank Millennium