DAJ CYNK

Comperia.pl po 3Q2023. E-commerce i rozwój bramki płatności Comfino

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Comperia.pl po 3Q2023. E-commerce i rozwój bramki płatności Comfino

Grupa Comperia.pl zamknęła trzeci kwartał 2023 roku z 32,6 mln zł przychodu. Spółka stawia na e-commerce i konsekwentnie rozwija bramkę płatności Comfino.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Comperia.pl opublikowała sprawozdanie finansowe za trzy kwartały 2023 roku. Spółka osiągnęła przychód w wysokości 32,6 mln zł oraz wskaźnik EBITDA na poziomie 1 mln zł. Od kilkunastu miesięcy Comperia konsekwentnie stawia na rozbudowę segmentu e-commerce przy utrzymaniu pozytywnych wyników pozostałych obszarów działalności – sprzedaży ubezpieczeń i reklamy efektywnościowej.

Rozwój e-commerce poprzez bramkę Comfino

Spółka chwali się inwestycją ponad 3 mln zł w prace nad rozwojem bramki płatności Comfino oraz komercjalizacją tego stosunkowo nowego segmentu swojej działalności.

W tym roku mocno skupiliśmy się na akwizycji, integracji oraz szkoleniu nowych partnerów – sklepów. Podpisaliśmy kilkaset umów na świadczenie usług finansowania zakupów internetowych, a do grona partnerów dołączyła jedna z największych polskich instytucji finansowych – PragmaGo. Trudno obecnie mówić o przyszłości branży e-commerce bez płatności ratalnych i odroczonych. My te metody płatności implementujemy w sklepach w sposób wygodny dla merchantów oraz klientów i widzimy tu ogromne możliwości rozwoju.

– powiedział Szymon Fiecek, prezes zarządu Comperia.pl SA

Zespół Comfino nadal pracuje nad poszerzeniem sieci klientów oraz dostawców finansowania. W trzecim kwartale spółka poinformowała o powołaniu spółki zależnej ComperiaPay i ubieganie się dla niej o licencję Krajowej Instytucji Płatniczej.

Telepolis nie oddaje koszulki lidera

Należący do Grupy Comperia.pl portal Telepolis.pl sukcesywnie powiększa grono swoich odbiorców i w trzecim kwartale kolejny raz dominował na rynku mediów technologicznych. W minione wakacje, z wynikami 4,75 mln Realnych Użytkowników, serwis w zestawieniu Mediapanelu w kategorii Nauka i technologie po raz pierwszy w historii przeskoczył również agregat Google’a.

Cieszymy ze świetnego rozwoju Telepolis. Gratulujemy redakcji i jednocześnie dziękujemy internautom za zaufanie do tworzonych przez nią treści. Redaktorom udało się stworzyć miejsce, do którego czytelnicy stale zaglądają szukając newsów ze świata technologii czy porad dotyczących sprzętu.

– powiedział Paweł Szukalski, członek zarządu Grupy Comperia.pl SA

Paweł Szukalski Comperia.pl
Paweł Szukalski, członek zarządu Grupy Comperia.pl

Aktualnie portal rozwija swój dział wideo, w którym pojawiają się nie tylko recenzje sprzętu, ale też różnego rodzaju poradniki i cotygodniowe przeglądy najważniejszych wydarzeń ze świata nauki i nowych technologii. W 2023 roku do zespołu dołączyły trzy nowe osoby, serwis nie wyklucza kolejnych rekrutacji.

Nie ma Comperii bez ubezpieczeń i produktów finansowych

Głównym obszarem działalności spółki nadal jest reklama efektywnościowa, która przyniosła w obecnym roku ponad 22 mln zł przychodu. Zgodnie z założeniami, grupa utrzymała również rentowność segmentu ubezpieczeniowego i odnotowała tu w okresie trzech kwartałów wzrost przychodów o 8%. Na wzrost wolumenu sprzedaży miała wpływ deprecjacja cen w obszarze składek ubezpieczeń komunikacyjnych oraz zmiana systemu prowizyjnego agentów Comperia Ubezpieczenia. Dodatkowo, spółka chce kontynuować rozwój w obszarze sprzedaży ubezpieczeń online.

Telepolis.pl jest częścią Grupy Comperia.pl S.A.

Zobacz: Comperia.pl S.A. powołuje do życia spółkę Comperia Pay
Zobacz: Comperia stara się o status KIP. Skorzystają kupujący na raty

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Comperia.pl

Źródło tekstu: Comperia.pl