Bank BNP Paribas stawia na cyfryzację obsługi swoich klientów. Z tego powodu już ponad połowa jego oddziałów nie ma obsługi kasowej, a gotówkę można pobrać lub zdeponować w bankomacie lub wpłatomacie.
Bank BNP Paribas chwali się stopniem cyfryzacji obsługi swoich klientów, która poszła dalej niż u konkurentów. Wyznacznikiem tego ma być odsetek placówek banku bez obsługi kasowej. Tych w Banku BNP Paribas jest już ponad 50%, gdy tymczasem na koniec czerwca 2023 roku średni wskaźnik udziału oddziałów bezgotówkowych w największych bankach w kraju wyniósł około 33% (dane zebrane przez serwis Cashless).
Wbrew obawom części klientów, oddziały bez obsługi kasowej oferują nie mniej, ale zdecydowanie więcej możliwości niż te tradycyjne. Wszystkie operacje związane z papierowym pieniądzem można wykonać za pomocą bankomatu i wpłatomatu. Doradcy klientów, odciążeni od czasochłonnych czynności związanych z liczeniem czy wydawaniem gotówki, mają więcej czasu na doradzanie oraz pomoc przy wyborze produktów. Brak obsługi kasowej przekłada się na możliwość poświęcenia Klientom większej uwagi i zbudowanie z nimi relacji, a co za tym idzie – zapewnienie najlepszych doświadczeń klientów.
– powiedział Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas
Od początku 2023 roku, dzięki cyfrowej obsłudze klienta w Centach Klienta, przeprowadzono prawie 25 tysięcy spraw. Jak informuje Bank BNP Paribas, to nie tylko usprawniło obsługę, ale przyczyniło się również do realizacji celów banku, związanych ze zrównoważonym rozwojem. Z wielu procesów całkowicie wyeliminowano zużycie papieru, ograniczony został ślad węglowy związany z procesem drukowania, skanowania i archiwizowania dokumentacji papierowej. Do tej pory implementacja rozwiązania przyczyniła się do oszczędności około 5 ton papieru, czyli 15 dużych drzew i ponad 1000 m3 wody.
Bank BNP Paribas zachęca do odwiedzin w swoich Centrach Klienta nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi. Zgodnie z wartościami wpisanymi do strategii banku, bank zwiększa dostępność placówek dla osób z ograniczeniami fizycznymi. Centra są łatwo dostępne pod względem architektonicznym, co poświadczają certyfikaty „Obiekt bez barier”, które otrzymało już 128 z nich.
To potwierdzenie, że obiekty są łatwo dostępne dla osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku, słuchu. Doradcy klientów udostępniają im m.in. wzory dokumentów w formie nagrań, wydruku powiększonego lub wydruku w alfabecie Braille’a. Możliwe jest skorzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online lub z pętli indukcyjnych – systemów umożliwiających odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez aparat słuchowy.
– poinformował Bank BNP Paribas
Zobacz: Bank BNP Paribas będzie jeszcze bardziej zielony. Klienci docenią?
Zobacz: PKO BP wprowadza podwyżki i nowe opłaty. Oto szczegóły
Wszystkich głosujących: 1398
Źródło ankiety: Klienci Poczty Polskiej coraz częściej płacą bezgotówkowo
Źródło zdjęć: Anna Rymsza / Telepolis.pl
Źródło tekstu: Bank BNP Paribas