ING: otwarcie konta przez smartfon z wykorzystaniem wideoweryfikacji

Rośnie liczba usług pozwalających na zdalne korzystanie z banków. ING Bank Śląski pilotażowo wprowadził do swojej oferty możliwość zdalnego zakładania rachunku z wykorzystaniem kamery w telefonie.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
ING: otwarcie konta przez smartfon z wykorzystaniem wideoweryfikacji
Dalsza część tekstu pod wideo

Z rozwiązania za pośrednictwem bankowości mobilnej Moje ING mogą skorzystać użytkownicy smartfonów z systemem iOS. Nowa, zdalna identyfikacja klienta wykorzystuje metody biometryczne. W głównej mierze polega ona na porównywaniu rysów twarzy z tymi widniejącymi na fotografii w dowodzie tożsamości.

Co więcej, proces odbywa się za pomocą aplikacja mobilnej Moje ING. Program poprowadzi użytkownika krok po kroku, podsuwając mu informacje, co ma teraz zrobić. Wystarczy, że klient pokaże do kamery telefonu obie strony swojego dowodu osobistego, a następnie podczas „selfie” wykona kilka ruchów głową. Założenie rachunku zostanie potwierdzone w kilka godzin, najpóźniej w następnym dniu roboczym. Login do swojej bankowości klient dostanie SMS-em, a kartę dostarczy kurier na wskazany adres.

Bank nie ujawnił jeszcze swoich planów związanych z wprowadzeniem tego rozwiązania dla użytkowników smartfonów z Androidem

Z podobnych metod korzystają też inne banki, przy czym zazwyczaj formą potwierdzenia tożsamości są statyczne zdjęcia selfie. Kilka dni temu możliwość zdalnego otwarcia konta osobistego z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości klienta na podstawie zdjęć dowodu osobistego i twarzy wprowadził Bank Millennium. Wcześniej podobne usługi z wykorzystaniem selfie udostępniły swym klientom Citi Handlowy, Credit Agricole i Bank Pekao.