DAJ CYNK

PKO BP alarmuje. Trwa atak na klientów

Arkadiusz Bała (ArecaS)

Bezpieczeństwo

PKO BP alarmuje. Możliwy atak na klientów

PKO BP ostrzega swoich klientów przed nowym oszustwem. Zagrożeni są wszyscy klienci, alarmuje instytucja.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Cyberprzestępcy nie śpią i nie robią sobie świątecznej przerwy. Wręcz przeciwnie - nasilają swoje działania, a ich ofiarą może paść każdy z nas. W szczególności, jeśli mamy konto w banku PKO BP, bo to jego klienci stali się celem nowej kampanii phishingowej.

PKO BP alarmuje. Możliwy atak na klientów

Do klientów banku rozsyłane są fałszywe wiadomości, zawierające rzekome potwierdzenie transakcji elektronicznej w serwisie iPKO. Oczywiście żadnego potwierdzenia nie zawierają, a zamiast tego w załączniku znajdziemy złośliwe oprogramowanie, które może wykraść nasze pieniądze.

Fałszywe wiadomości wysyłane są z domeny @ipko.pl.com. Zawierają także załącznik w formacie .rar, którego pod żadnym pozorem nie wolno otwierać.

Atak na klientów PKO - jak się chronić?

Jak wspomnieliśmy, opisywany atak wymierzony jest przede wszystkim w klientów banku PKO BP, jednak to nie oznacza, że cała reszta jest bezpieczna. Święta to pracowity okres dla cyberprzestępców, którzy w swoich atakach są coraz bardziej kreatywni.

Warto o tym pamiętać i przestrzegać kilku podstawowych zasad, w tym m.in. by nigdy nie podawać w mailach lub - tym bardziej - a komunikatorach swoich danych osobowych oraz danych logowania, a także nie pobierać załączników, jeśli nie jesteśmy pewni ich zawartości. No i przede wszystkim warto uprzedzić bliskich, by także mieli się na baczności.

Zobacz: W PKO Banku Polskim złożysz ważny wniosek
Zobacz: PKO BP z wyczekiwaną nowością. Jedno dotknięcie i po sprawie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Amverlly / Shutterstock.com, PKO BP

Źródło tekstu: PKO BP