PKO BP ostrzega swoich klientów przed nowym oszustwem. Zagrożeni są wszyscy klienci, alarmuje instytucja.
Cyberprzestępcy nie śpią i nie robią sobie świątecznej przerwy. Wręcz przeciwnie - nasilają swoje działania, a ich ofiarą może paść każdy z nas. W szczególności, jeśli mamy konto w banku PKO BP, bo to jego klienci stali się celem nowej kampanii phishingowej.
Do klientów banku rozsyłane są fałszywe wiadomości, zawierające rzekome potwierdzenie transakcji elektronicznej w serwisie iPKO. Oczywiście żadnego potwierdzenia nie zawierają, a zamiast tego w załączniku znajdziemy złośliwe oprogramowanie, które może wykraść nasze pieniądze.
Fałszywe wiadomości wysyłane są z domeny @ipko.pl.com. Zawierają także załącznik w formacie .rar, którego pod żadnym pozorem nie wolno otwierać.
Jak wspomnieliśmy, opisywany atak wymierzony jest przede wszystkim w klientów banku PKO BP, jednak to nie oznacza, że cała reszta jest bezpieczna. Święta to pracowity okres dla cyberprzestępców, którzy w swoich atakach są coraz bardziej kreatywni.
Warto o tym pamiętać i przestrzegać kilku podstawowych zasad, w tym m.in. by nigdy nie podawać w mailach lub - tym bardziej - a komunikatorach swoich danych osobowych oraz danych logowania, a także nie pobierać załączników, jeśli nie jesteśmy pewni ich zawartości. No i przede wszystkim warto uprzedzić bliskich, by także mieli się na baczności.
Zobacz: W PKO Banku Polskim złożysz ważny wniosek
Zobacz: PKO BP z wyczekiwaną nowością. Jedno dotknięcie i po sprawie
Źródło zdjęć: Amverlly / Shutterstock.com, PKO BP
Źródło tekstu: PKO BP