mBank ma pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów
"Uważaj na oszustów również podczas świąt!" takim komunikatem uraczył mBank swoich klientów. Okazuje się, że w okresie przedświątecznym powinniśmy uważać nie tylko na oszustwa, związane z zakupami.

Z racji tego, że jesteśmy zabiegani, a naszą czujność łatwiej uśpić, to nasilają się także inne scenariusze cyberoszustw. Przestępcy nasilają swoją aktywność i próbują z lepszym lub gorszym skutkiem, wykorzystać naszą nieuwagę i uzyskać z tego tytułu korzyści. Niedawno przed podobnymi kwestiami ostrzegał Santander Bank Polska, teraz przyszła kolei na kilka słów od mBanku.
Najbardziej popularne scenariusze oszustw na obecną chwilę:



- Reklamy w mediach społecznościowych, które propagują fałszywe treści o udanych inwestycjach.
- Nierealne oferty, obiecujące szybkie zyski w krótkim czasie.
- Wiadomości o niebezpiecznej sytuacji na twoim koncie. Np. próba zaciągnięcia kredytu przez kogoś obcego w twoim imieniu.
- Prośba o zainstalowanie dodatkowej aplikacji, której celem jest dbałość o twoje bezpieczeństwo lub pomoc w szkoleniu.
- Podszywanie się pod rodzinę oraz znajomych na komunikatorach i portalach społecznościowych. Często kończy się to prośbą o podanie kodu BLIK i autoryzacji operacji.
- Namawianie do przelewów na inne, bezpieczniejsze konto.
mBank przypomina, że w momencie, kiedy podejrzewamy, że ktoś obrał nas za cel ataku, powinniśmy ochłonąć i stosować się do poniższych wytycznych. Warto przeczytać i przypomnieć sobie najważniejsze zasady.
- Zachowaj czujność, zwłaszcza gdy ktoś obiecuje ci duże zyski.
- Nie udostępniaj osobie, która się z tobą kontaktuje danych do logowania, danych kart płatniczych, ani osobowych.
- Nie instaluj żadnego oprogramowania, ani aplikacji na telefon do zdalnego pulpitu.
- Jeśli otrzymasz przelew od nieznanego nadawcy, to nie przekazuj pieniędzy dalej - nieświadomie możesz wziąć udział w przestępstwie.
- Jeśli masz jakąkolwiek watpliwość co do rozmówcy, rozłącz się i skontaktuj w bankiem samodzielnie.
Warto pamiętać, że pracownik mBanku przy każdej rozmowie, wysyła powiadomienie w aplikacji mobilnej, którym można potwierdzić jego dane jako pracownika banku.