Klienci BNP Paribas znów nabijani w butelkę. Chwila nieuwagi i tracisz pieniądze

Cyberprzestępcy nadal aktywnie szukają osób, które mogliby oskubać. Tym razem zorganizowali nową kampanię phishingową, wycelowaną w klientów banku BNP Paribas

Patryk Łobaza (BlackPrism)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Klienci BNP Paribas znów nabijani w butelkę. Chwila nieuwagi i tracisz pieniądze

Cyberprzestępcy nie śpią i nie ma chyba żadnego dnia, by nie pojawiła się na horyzoncie jakaś nowa kampania phishingowa. Oszuści szczególnie upodobali sobie podszywanie się pod banki i instytucje finansowe. Nie inaczej jest tym razem, gdyż polują na klientów BNP Paribas.

Dalsza część tekstu pod wideo

CSIRT KNF ostrzega klientów BNP Paribas. Oszuści urządzili sobie polowanie

Mogłoby się wydawać, że w mediach przewinęło się już tyle ostrzeżeń o akcjach phishingowych i fałszywych stronach, że każdy doskonale zdaje sobie sprawę z zagrożenia. Niestety, ciągłe pojawianie się nowych kampanii, organizowanych przez cyberprzestępców świadczy o tym, że ich metody nadal są skuteczne.

Ostatnio CSIRT KNF poinformował o wykryciu kolejnej akcji phishingowej, której celem tym razem są klienci banku BNP Paribas. Potencjalne ofiary otrzymują wiadomość, której autorem rzekomo jest BNP Parbias. W treści pojawia się informacja o konieczności weryfikacji tożsamości, gdyż w przeciwnym razie konto bankowe użytkownika zostanie zablokowane.

Jest to oczywisty podstęp cyberprzestępców. W wiadomości znajduje się link, który zabiera nas na fałszywą stronę, opatrzoną znakami zastrzeżonymi banku BNP Parbias. Tam oszuści wyłudzają dane logowania do bankowości elektronicznej.