VeloBank sypie nowościami w aplikacji mobilnej. Są cztery usprawnienia
VeloBank poinformował o nowościach w swojej aplikacji mobilnej. Jest już dostępny ciemny motyw, bank wprowadził też logowanie z kodem QR, jednolity PIN i płatności Pay By Velo.

VeloBank podkreśla, że koncentruje się na potrzebach osób, które w kontakcie z bankiem preferują rozwiązania mobilne. Dlatego też aplikacja na smartfony traktowana jest szczególnie, a ostatnio doczekała się czterech udogodnień.
Pierwszym ułatwieniem jest opcja logowania się do bankowości internetowej z wykorzystaniem kodu QR. Rozwiązanie pomaga oszczędzać czas i eliminuje ryzyko, że klient zapomni lub pomyli się w haśle. Błąd w logowaniu może spowodować zablokowanie dostępu do bankowości, co stanowi problem zwłaszcza podczas różnych wyjazdów. Dzięki opcji kodu QR klucz do swoich finansów można mieć w urządzeniu mobilnym.
![Monitor IIYAMA G-Master GB2770HSU-B6 27" 1920x1080px IPS 180Hz 0.2 ms [MPRT]](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/66/6696400/Monitor-IIYAMA-G-Master-GB2770HSU-B6-front.jpg)


Aby skorzystać z tej opcji, wystarczy wejść na stronę logowania do bankowości internetowej VeloBanku, gdzie widnieje kod QR. Trzeba go zeskanować i potwierdzić operację w aplikacji. Przy pierwszym logowaniu z użyciem QR kodu na danym urządzeniu VeloBank poprosi jeszcze jednorazowo o weryfikację kodem SMS.
Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa aplikacji, VeloBank wprowadził jednolity kod PIN do zatwierdzania operacji w bankowości mobilnej. Taki PIN trzeba podać podczas aktywacji aplikacji na kolejnym urządzeniu. Można go też w każdej chwili zmienić w bankowości internetowej lub mobilnej, a po zmianie nowy PIN działa na wszystkich urządzeniach, na których użytkownik korzysta z aplikacji VeloBanku.
Wśród nowości w bankowości mobilnej VeloBanku pojawiła się również opcja ciemnego motywu. Klienci banku mogą samodzielnie wybrać, którą wersję wyświetlania preferują. Bank zachwala, że wersja aplikacji dostępna w ciemnym motywie została precyzyjnie przygotowana pod kątem czytelności wszystkich elementów serwisu i komfortu użytkowania.
Nowy sposób na płatności – Pay By Velo
VeloBank wprowadził też rozwiązanie, które eliminuje istotną niedogodność w korzystaniu z płatności pay-by-link w trakcie zakupów online, czyli ręczne logowanie się do bankowości internetowej na urządzeniach mobilnych.
Klienci VeloBanku, którzy chcą skorzystać z autoryzowania transakcji bez logowania wybierają Pay By Velo jako metodę płatności na urządzeniu mobilnym. Potem zostają automatycznie przeniesieni do bankowości mobilnej VeloBanku. Tam mogą bezpiecznie autoryzować transakcję z poziomu aplikacji.