Zapewnione finansowanie na system dla numeru 112
Między MSWiA, a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego została zawarta umowa o dofinansowanie projektu "Ogólnopolska sieć teleinformatyczna na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112". Całkowity planowany budżet wynosi 165 mln zł.
Między MSWiA, a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego została zawarta umowa o dofinansowanie projektu "Ogólnopolska sieć teleinformatyczna na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112".
Całkowity planowany budżet wynosi 165 mln zł, z czego dofinansowaniu z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w ramach 7. osi priorytetowej "Społeczeństwo informacyjne - budowa elektronicznej administracji" podlega 85% wartości projektu, czyli 140,25 mln zł. Planowany termin zakończenia projektu przypada na grudzień 2011 roku.
Projekt OST 112 ma na celu poprawę jakości współdziałania jednostek organizacyjnych Policji, Państwowej Straży Pożarnej i Państwowego Ratownictwa Medycznego w zakresie obsługi wywołań na numery alarmowe. W związku z tym w ramach jego realizacji przewiduje się budowę nowoczesnych systemów łączności, zarządzanych niezależnie od operatorów telekomunikacyjnych, co pozwoli na racjonalne wykorzystanie wspólnych zasobów teleinformatycznych i poprawi efektywność gospodarowania środkami służb ratowniczych.
Projekt zakłada podłączenie do jednej sieci 868 lokalizacji istotnych z punktu widzenia funkcjonowania Centrów Powiadamiania Ratunkowego oraz Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego, a także Państwowej Straży Pożarnej, Policji oraz Państwowego Ratownictwa Medycznego oraz zapewnienie w tych lokalizacjach wszystkich niezbędnych usług teletransmisji i łączności głosowej. Istotnym rezultatem wdrożenia projektu jest także powołanie Operatora realizującego zadania związane z zarządzaniem i utrzymaniem sieci.