Wyniki Sony Ericssona po 1Q2009

Sony Ericsson odnotował w pierwszym kwartale 2009 roku 293 mln straty netto. Producent sprzedał tylko 14,5 mln telefonów komórkowych - czyli o ponad 40% mniej niż w czwartym kwartale 2008 roku. Producent zapowiada kolejne oszczędności.

Lech Okoń (LuiN)
31
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Sony Ericssona po 1Q2009

Sony Ericsson odnotował w pierwszym kwartale 2009 roku 293 mln straty netto. Producent sprzedał tylko 14,5 mln telefonów komórkowych - czyli o ponad 40% mniej niż w czwartym kwartale 2008 roku. Producent zapowiada kolejne oszczędności.

Według szacunków Nokii w 1Q2009 producenci sprzedali 255 mln telefonów, czyli o 14% mniej niż w pierwszym kwartale zeszłego roku. Spadek produkcji Sony Ericssona ma w tym odsetku duży udział. O ile jednak Nokia w dobie kryzysu obniża ceny telefonów (średnia cena spada w 1Q2009 o 6 euro do 65 euro), o tyle Sony Ericsson wbrew zapowiedziom zmiany portfolio trzyma się średniej ceny na poziomie 120 euro (to tylko o 1 euro mniej niż w 4Q2008 i 1Q2008).

Producent stara się za wszelką cenę zmniejszać koszty. W styczniu rozpoczął kolejny plan cięć mający na celu redukcję kosztów o 190 mln euro w skali 2009 roku. Niezależnie od niego Sony Ericsson liczy na 300 mln euro oszczędności w pierwszym półroczu 2009 roku.

Trudno powiedzieć, czy spółka joint venture jaką jest Sony Ericsson przetrwa kryzys w obecnej formie, spekuluje się na temat wyjścia Ericssona z rynku telefonów komórkowych. Reputacji marki nie pomagają też głośne dymisje.

Dalsza część tekstu pod wideo

1Q08

4Q08

1Q09

Ilość sprzedanych telefonów (mln szt.)

22,3

24,2

14,5

Sprzedaż (mld euro)

2,702

2,914

1,736

Zysk netto (mln euro)

133

-187

-293

Średnia cena telefonu (euro)

121

121

120

Pokaż więcej