Wyniki Sony Ericssona po 1Q2009
Sony Ericsson odnotował w pierwszym kwartale 2009 roku 293 mln straty netto. Producent sprzedał tylko 14,5 mln telefonów komórkowych - czyli o ponad 40% mniej niż w czwartym kwartale 2008 roku. Producent zapowiada kolejne oszczędności.
Sony Ericsson odnotował w pierwszym kwartale 2009 roku 293 mln straty netto. Producent sprzedał tylko 14,5 mln telefonów komórkowych - czyli o ponad 40% mniej niż w czwartym kwartale 2008 roku. Producent zapowiada kolejne oszczędności.
Według szacunków Nokii w 1Q2009 producenci sprzedali 255 mln telefonów, czyli o 14% mniej niż w pierwszym kwartale zeszłego roku. Spadek produkcji Sony Ericssona ma w tym odsetku duży udział. O ile jednak Nokia w dobie kryzysu obniża ceny telefonów (średnia cena spada w 1Q2009 o 6 euro do 65 euro), o tyle Sony Ericsson wbrew zapowiedziom zmiany portfolio trzyma się średniej ceny na poziomie 120 euro (to tylko o 1 euro mniej niż w 4Q2008 i 1Q2008).
Producent stara się za wszelką cenę zmniejszać koszty. W styczniu rozpoczął kolejny plan cięć mający na celu redukcję kosztów o 190 mln euro w skali 2009 roku. Niezależnie od niego Sony Ericsson liczy na 300 mln euro oszczędności w pierwszym półroczu 2009 roku.
Trudno powiedzieć, czy spółka joint venture jaką jest Sony Ericsson przetrwa kryzys w obecnej formie, spekuluje się na temat wyjścia Ericssona z rynku telefonów komórkowych. Reputacji marki nie pomagają też głośne dymisje.
|
1Q08 |
4Q08 |
1Q09 |
Ilość sprzedanych telefonów (mln szt.) |
22,3 |
24,2 |
14,5 |
Sprzedaż (mld euro) |
2,702 |
2,914 |
1,736 |
Zysk netto (mln euro) |
133 |
-187 |
-293 |
Średnia cena telefonu (euro) |
121 |
121 |
120 |