Wyniki Samsunga w 2011 roku

Dział telekomunikacji Samsunga osiągnął w IV kwartale 2011 roku rekordowe wyniki - dochód na poziomie 17,82 bln wonów (ok. 14,3 mld euro), co stanowi wzrost o 52% w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Wzrost ten jest w głównej mierze wynikiem wysokiej sprzedaży modeli Samsung Galaxy S II i Galaxy Note.

Lech Okoń (LuiN)
11
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Samsunga w 2011 roku

Dział telekomunikacji Samsunga osiągnął w IV kwartale 2011 roku rekordowe wyniki - dochód na poziomie 17,82 bln wonów (ok. 14,3 mld euro), co stanowi wzrost o 52% w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Wzrost ten jest w głównej mierze wynikiem wysokiej sprzedaży modeli Samsung Galaxy S II i Galaxy Note.

Zysk operacyjny działu telekomunikacji wyniósł 2,64 bln wonów (ok. 2,1 mld euro). Na dobry wynik miało wpływ wprowadzenie do sprzedaży smartfonów z najwyższej półki, co przełożyło się na wyższą średnią cenę sprzedaży (average selling price - ASP).

W roku obrachunkowym 2011 dział telekomunikacyjny Samsunga odnotował również najwyższą sprzedaż w swojej historii - 55,53 bln wonów (ok. 44,4 mld euro), co stanowi prawie jedną trzecią całkowitej sprzedaży firmy Samsung Electronics w tym okresie.

Tak wysoka sprzedaż była efektem popularności flagowego modelu Galaxy S II oraz linii urządzeń przenośnych z najwyższej półki, takich jak Galaxy Note i Galaxy Nexus, a także modeli przeznaczonych dla początkujących użytkowników. Dzięki temu przychody za cały rok wzrosły o prawie 40 % w porównaniu z rokiem poprzednim.

W IV kwartale sprzedaż smartfonów Samsung wzrosła ogółem o około 30 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem. Przewiduje się, że w bieżącym roku globalny popyt na tablety i smartfony dla mniej zaawansowanych użytkowników wzrośnie znacząco, a wzrost sprzedaży zaawansowanych smartfonów utrzyma się na dotychczasowym poziomie.

Do wzrostu rynku smartfonów przyczyniły się również rynki wschodzące oraz rosnąca popularność komunikacji LTE (Long-Term Evolution). Rynek ten ma wzrosnąć o ponad 30%.

Dalsza część tekstu pod wideo