Wyniki Nokii w 1Q2006

Nokia w I kwartale 2006 roku osiągnęła obroty netto 9,5 mld euro. 40% wzrost wolumenu sprzedaży w skali rocznej przyniósł 29% wzrostu obrotów netto, 32% wzrostu zysku na jedną akcję (do 0,25 euro) i znaczące zwiększenie udziału w rynku.

Redakcja Telepolis
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Nokii w 1Q2006

Nokia w I kwartale 2006 roku osiągnęła obroty netto 9,5 mld euro. 40% wzrost wolumenu sprzedaży w skali rocznej przyniósł 29% wzrostu obrotów netto, 32% wzrostu zysku na jedną akcję (do 0,25 euro) i znaczące zwiększenie udziału w rynku.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

NOKIA W IV KWARTALE 2006

mln EUR

I kw./2006*

I kw. /2005**

Zmiana (%)

Obroty netto

9 507

7 396

29

 Mobile Phones

5 869

4 527

30

 Multimedia

1 758

1 133

55

 Enterprise Solutions

186

307

-39

 Networks

1 699

1 431

19

Zysk operacyjny

1 367

1 118

22

 Mobile Phones

1 085

869

25

 Multimedia

323

155

108

 Enterprise Solutions

-66

-9

 

 Networks

149

221

-33

 Wspólne wydatki grupy

 -124

 -118

 

 Marża operacyjna (%)

14,4

15,1

 

 Mobile Phones (%)

18,5

19,2

 

 Multimedia (%)

18,4

13,7

 

 Enterprise Solutions (%)

-35,5

-2,9

 

 Networks (%)

 8,8

15,4

 

Zysk netto

1 048

863

21

Zysk na jedną akcję, EUR

 

 

 

 Podstawowy

0,25

0,19

32

 W przeliczeniu na wszystkie akcje

0,25

0,19

32

Pokaż więcej


*Pozycje specjalne w I kwartale 2006 roku:





**Pozycje specjalne w I kwartale 2005:





NAJWAŻNIEJSZE DANE Z PIERWSZEGO KWARTAŁU 2006 ROKU








JORMA OLLILA, PREZES I DYREKTOR GENERALNY:

Dla Nokia był to doskonały kwartał, który, licząc rok do roku, przyniósł bardzo duży wzrost sprzedaży, obrotów netto i zysku na jedną akcję. Znaczny wzrost rynku w połączeniu z naszą atrakcyjną ofertą produktów i doskonałą realizacją zadań przyniosły wyśmienite wyniki w trudnym pierwszym kwartale roku. Do tego zaś nasz udział w rynku, wynoszący w pierwszym kwartale 35% - co jest wzrostem o trzy punkty procentowe licząc rok do roku – umocnił nas na pozycji światowego lidera.

Nokia nadal korzysta z różnorodności oferty swoich produktów pod względem formy i funkcji, z naciskiem położonym na większą różnorodność telefonów znajdujących się w średnim poziomie cenowym naszej oferty. Cieszę się też z tego, że nasza strategia wchodzenia do nowych segmentów komunikacji mobilnej sprawdza się, czego dowodem jest powodzenie multimedialnego urządzenia Nokia N70: w tym kwartale było ono dla Nokia największym źródłem dochodów i światowym liderem sprzedaży telefonów WCDMA.


OLLI-PEKKA KALLASVUO, PREZES I DYREKTOR OPERACYJNY:

Globalny rynek telefonów jest przygotowany do kolejnego roku znaczącego rozwoju, o czym świadczy oczekiwany 15-procentowy lub większy wzrost wolumenu rynku. Przewidujemy, że w tym roku 70% wzrostu branży będzie pochodzić z rynków wschodzących. Zamierzamy utrzymać pozycję lidera na tych najszybciej rozwijających się rynkach, gdzie o przyszłych sukcesach Nokia będzie decydować utrzymanie konkurencyjności tańszych produktów dla początkujących użytkowników. Niezmiernie ważna dla naszej ogólnej strategii rozwoju jest też nasza działalność w sektorze infrastruktury i bardzo cieszą nas wyniki sprzedaży uzyskiwane przez naszą grupę biznesową działającą na tym polu.


PROGNOZA DLA BRANŻY I NOKIA NA II KWARTAŁ I CAŁY ROK 2006









NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA FINANSOWE W I KWARTALE 2006:



Grupa Nokia








Telefony komórkowe