Wyniki Nokii po 2Q2009
Przychody netto Nokii spadły w II kwartale o 25%, do 9,9 mld euro względem analogicznego okresu w 2008 roku i o 7% względem I kwartału tego roku. Udział w rynku spadł do 38%, względem 40% w II kwartale 2008 roku, co jest i tak wynikiem lepszym niż w I kwartale tego roku, gdy udział Nokii szacowano na 37%.
Przychody netto Nokii spadły w II kwartale o 25%, do 9,9 mld euro względem analogicznego okresu w 2008 roku i o 7% względem I kwartału tego roku. Udział w rynku spadł do 38%, względem 40% w II kwartale 2008 roku, co jest i tak wynikiem lepszym niż w I kwartale tego roku, gdy udział Nokii szacowano na 37%.
Nokia sprzedała w drugim kwartale 103,2 mln sztuk urządzeń, o 15% mniej licząc rok do roku, lecz jednocześnie o 11% więcej w stosunku do I kwartału.
Globalna sprzedaż wyniosła według analiz 268 mln sztuk telefonów, co daje Nokii 38% udziału w rynku. Globalna sprzedaż telefonów spadła o 12% rok do roku i jednocześnie wzrosła o 5% względem trudnego dla wszystkich producentów I kwartału tego roku.
W II kwartale Nokia sprzedała 4,6 mln Nokii Nseries i 4,7 mln Nokii Eseries. W I kwartale tego roku łączna sprzedaż w/w urządzeń wyniosła 8,2 mln, jednak trudno doszukiwać się tu jakiegoś wielkiego sukcesu, bo dajmy na to w III kwartale 2008 roku sprzedaż samych urządzeń Nseries wyniosła 9 mln sztuk (plus 3 mln sztuk Nokii Eseries).
Nokia stale traci udział w rynku Ameryki Północnej, stanowiący obecnie marginalną część sprzedaży koncernu. Po dramatycznej stracie na rynku Ameryki Łacińskiej telekomunikacyjny gigant stopniowo odrabia straty, wciąż jednak sprzedaż jest o ponad 40% niższa niż w zeszłym roku.
Prawie 1/5 sprzedaży Nokii stanowiły w II kwartale produkty przeznaczone na rynek Chin - jedyny charakteryzujący się stabilnym wzrostem, wydawać by się mogło niezależnym od kryzysu.
Sprzedaż w podziale na regiony
| (mln sztuk) | Q2 2009 | Q2 2008 | zmiana YoY (%) | Q1 2009 | zmiana QoQ (%) |
| Europa | 23,3 | 27,1 | -14,0% | 22,3 | 4,5% |
| Środkowy Wschód i Afryka | 18,9 | 21,1 | -10,4% | 14,8 | 27,7% |
| Chiny | 18,6 | 17,6 | 5,7% | 17,9 | 3,9% |
| Azja-Pacyfik | 30,3 | 36,4 | -16,8% | 28,2 | 7,4% |
| Północna Ameryka | 3,2 | 4,5 | -28,9% | 3,4 | -5,9% |
| Ameryka Łacińska | 8,9 | 15,3 | -41,8% | 6,6 | 34,8% |
| Suma | 103,2 | 122,0 | -15.4% | 93,2 | 10.7% |