Wyniki Multimedia Polska po 2Q2011

Przychody Multimedia Polska wzrosły w I półroczu o 9% w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku osiągając poziom 303,2 mln zł. Zysk netto jednak spadł.

Redakcja Telepolis
12
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Multimedia Polska po 2Q2011

Przychody Multimedia Polska wzrosły w I półroczu o 9% w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku osiągając poziom 303,2 mln zł. Zysk netto jednak spadł.

Zysk netto w II kwartale oraz I półroczu spadł o 5% w porównaniu do analogicznych okresów zeszłego roku - odpowiednio do 35,4 mln zł i 15,0 mln zł. Jak podaje operator, związane jest to w głównej mierze z refinansowaniem zadłużenia i emisją obligacji, a także wzrostem wartości odsetek z tytułu zadłużenia. Koszty finansowe związane z obsługą zwiększonego zadłużenia wyniosły w I półroczu prawie 9 mln zł.

Liczba sprzedanych usług (RGU - ang. Revenue Generation Unit) wzrosła na koniec I półrocza o 14% do ponad 1,45 mln, w porównaniu do stanu na koniec I półrocza 2010 roku. Liczba usług przypadających na jednego abonenta wzrosła do 1,99 z 1,88 przed rokiem. ARPU wzrosło w ciągu roku o 2,1 zł miesięcznie, do 69,3 zł w II kwartale.

Po I półroczu spółka miała 379,6 tys. Internautów, czyli blisko 13% więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła w II kwartale 42,7 mln zł, i rosła szybciej niż baza abonentów internetowych tj. o 18%.

Dzięki promowaniu pakietów o większych przepływnościach, udało nam się znacząco podnieść ARPU na usłudze internet. Dzięki temu przychody z tego segmentu wzrosły o 5% więcej niż baza RGU, zbliżając się do granicy 1/3 naszej łącznej sprzedaży - komentuje Andrzej Rogowski, prezes operatora.

Segment telewizji pozostaje wciąż kluczowym elementem struktury przychodów Multimediów. Coraz większe znaczenie odgrywa jednak telewizja cyfrowa (DTV i IPTV), która zapewniła ponad 14 mln zł przychodów w II kwartale, tj. o 61% więcej niż przed rokiem. W całym I półroczu przychody wynosiły 26,6 mln zł i były o 51% wyższe niż rok wcześniej. Wartość łącznych przychodów z telewizji (analogowej i cyfrowej) w I półroczu wyniosła 145,2 mln zł, czyli 4,5% więcej niż rok wcześniej. W II kwartale wartość sprzedaży w tym segmencie to niemal 74 mln zł, tj. o około 6% więcej niż w tym samym okresie 2010 roku.

Na koniec II kwartału spółka miała 795 tys. RGU telewizji, w tym już 159 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV. Liczba RGU telewizji wzrosła o niemal 100 tys. rok do roku. To efekt akwizycji, a także pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.

Telewizja cyfrowa staje się naszym standardowym produktem, co jest zgodne z naszą strategią rozwoju. Obecnie już około 20% sprzedanych usług telewizji, to telewizja cyfrowa, z licznymi pakietami tematycznymi i dodatkowymi usługami interaktywnymi. Uzyskujemy w ten sposób wyższe przychody i rosnącą liczbę lojalnych klientów - mówi Andrzej Rogowski.

ARPU usług w segmencie telewizji w II kwartale wyniosło 28,6 zł miesięcznie. Rok wcześniej było to 25,8 zł.

W II kwartale przychody z usług głosowych wyniosły 33,1 mln zł i były o 9% wyższe niż w analogicznym okresie 2010 roku. To w dużej mierze zasługa wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży usługi WLR, a także usług interkonektu hurtowego. Przychody z tytułu VoIP i PSTN pozostały na stabilnym poziomie. Dzięki popularności usługi VoIP Multimedia, po raz kolejny uzyskały istotny wzrost liczby użytkowników telefonii stacjonarnej, a także przychodów. Na koniec czerwca 2011 r. spółka sprzedała 271 tys. usług głosowych, czyli blisko 17% więcej niż przed rokiem.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I półroczu 86,1 mln zł, z czego w tzw. inwestycje rozwojowe (zwiększenie zasięgu usług oraz aktywacja nowych abonentów) około 85% tej kwoty. W efekcie liczba nowych gospodarstw, które znalazły się w zasięgu sieci operatora zwiększyła się o 15,7 tys. (w tym 11,8 tys. gospodarstw zyskało dostęp do pełnego pakietu usług), głównie w w Warszawie, Toruniu, Lublinie i Gorzowie Wielkopolskim.

Dalsza część tekstu pod wideo