Wyniki Motoroli po 2Q2009

Motorola ogłosiła swoje wyniki za II kwartał sprawozdawczy 2009 roku. Cały koncern zakończył miniony okres na plusie, jednak dział komórkowy wciąż przynosi wyraźne straty.

Redakcja Telepolis
10
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Motoroli po 2Q2009

Motorola ogłosiła swoje wyniki za II kwartał sprawozdawczy 2009 roku. Cały koncern zakończył miniony okres na plusie, jednak dział komórkowy wciąż przynosi wyraźne straty.

II kwartał sprawozdawczy, zamknięty 4. lipca, "komórki" Motoroli zakończyły z wynikiem 253 mln dolarów na minusie. I chociaż jest to wciąż bardzo duża strata, to jest ona wyraźnie mniejsza, niż za I okres sprawozdawczy tego roku, o którym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.

Sprzedaż komórek Motoroli w II okresie rozrachunkowym, w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku, spadła o 45% i osiągnęła wartość 1,8 mld dolarów. W tym czasie na rynek trafiło 14,8 mln sztuk telefonów tej amerykańskiej firmy, dając jej udział w światowym rynku na poziomie 5,5%.

Chociaż dział komórkowy zanotował w II kwartale sprawozdawczym po raz kolejny wyraźną stratę, to jednak cały koncern wypracował w tym czasie zysk operacyjny w wysokości 26 mln dolarów. Stało się tak dzięki działom Home and Networks Mobility oraz Enterprise Mobility Solutions, które mimo wyraźnego spadku sprzedaży zanotowały dodatnie wyniki.

Przedstawione wyniki Motoroli świadczą o tym, że chociaż dział telefonów wciąż przynosi poważne straty, to jednak są one z kwartału na kwartał coraz mniejsze. Jest to m.in. wynik wprowadzonego w całej firmie planu oszczędnościowego, który tylko w minionych trzech miesiącach pozwolił na redukcję kosztów o 100 mln dolarów. Za cały 2009 rok mają one wynieść 1,8 mld dolarów.

Dalsza część tekstu pod wideo