Wyniki Centertela po 4Q2009
Centertel w 2009 roku zanotował 7,745 mld zł przychodów - o 10,2% mniej niż w 2008 roku, kiedy wyniosły one 8,635 mld zł. 31. grudnia operator miał 13,714 mln klientów telefonii komórkowej (spadek o 22 tys. w 4Q08 i o 468 tys. w całym 2009 roku). Z oferty na kartę sieci Orange zrezygnowało w 2009 roku 925 tys. klientów.
Centertel w 2009 roku zanotował 7,745 mld zł przychodów - o 10,2% mniej niż w 2008 roku, kiedy wyniosły one 8,635 mld zł. 31. grudnia operator miał 13,714 mln klientów telefonii komórkowej (spadek o 22 tys. w 4Q08 i o 468 tys. w całym 2009 roku). Z oferty na kartę sieci Orange zrezygnowało w 2009 roku 925 tys. klientów.
Klienci postpaid stanowili 31. grudnia 48,3% bazy abonenckiej, czyli 6,624 mln (o 116 tys. więcej niż po III kwartale i o 456 tys. więcej niż na koniec 2008 roku). Klientów prepaid było 7,090 mln (spadek o 137 tys. w porównaniu z III kwartałem i aż o 925 tys. w porównania do końca 2008 roku). W ciągu 2 ostatnich lat z oferty na kartę sieci Orange zrezygnowało 1,513 mln klientów (na koniec 2007 roku Orange miał 8,603 mln klientów prepaid).
Główną przyczyną słabych wyników jest dwukrotny spadek stawek MTR oraz pośrednio z nich wynikający znaczny spadek cen detalicznych - tłumaczy Grupa TP w komunikacie.
Liczba klientów |
4Q08 |
3Q09 |
4Q09 |
Postpaid |
6,167 mln |
6,508 mln |
6,624 mln |
Prepaid |
8,015 mln |
7,228 mln |
7,090 mln |
NMT |
1 tys. |
- |
- |
Razem |
14,182mln |
13,736 mln |
13,714 mln |
|
udział w przychodach usług niegłosowych |
klienci usług szerokopasmowych (tys.) |
1Q07 |
22,2% |
105 |
2Q07 |
20,7% |
131 |
3Q07 |
20,3% |
159 |
4Q07 |
21,7% |
223 |
1Q08 |
21,7% |
262 |
2Q08 |
20,2% |
297 |
3Q08 |
23,9% |
327 |
4Q08 |
25,8% |
352 |
1Q09 |
20,9% |
368 |
2Q09 |
24,2% |
378 |
3Q09 |
23,3% |
375 |
4Q09 |
25,9% |
388 |
|
Aktywacje netto |
Razem |
4Q07 |
6 tys. |
6 tys. |
1Q08 |
17 tys. |
23 tys. |
2Q08 |
17 tys. |
40 tys. |
3Q08 |
30 tys. |
70 tys. |
4Q08 |
27 tys. |
97 tys. |
1Q09 |
30 tys. |
127 tys. |
2Q09 |
24 tys. |
151 tys. |
3Q09 |
25 tys. |
176 tys. |
4Q09 |
25 tys. |
201 tys. |
|
prepaid |
postpaid |
zagregowane |
1Q08 | 21,0 | 88,2 | 47,8 |
2Q08 | 22,0 | 87,0 | 48,8 |
3Q08 | 22,6 | 88,5 | 50,6 |
4Q08 | 23,3 | 85,1 | 50,0 |
1Q09 | 20,2 | 75,1 | 44,8 |
2Q09 | 20,4 | 72,9 | 44,9 |
3Q09 | 20,9 | 69,4 | 43,8 |
4Q09 | 19,9 | 67,6 | 42,7 |
|
prepaid |
postpaid |
zagregowane |
1Q08 | 39,4 | 195,4 | 101,6 |
2Q08 | 43,2 | 209,3 | 111,6 |
3Q08 | 44,8 | 205,2 | 112,8 |
4Q08 | 58,0 | 208,6 | 123,1 |
1Q09 | 60,3 | 206,5 | 125,8 |
2Q09 | 65,6 | 215,2 | 135,3 |
3Q09 | 71,3 | 215,3 | 139,2 |
4Q09 | 70,7 | 220,1 | 141,9 |
|
prepaid |
postpaid |
zagregowane |
1Q08 | 13,4 | 509,8 | 127,0 |
2Q08 | 12,0 | 501,0 | 118,5 |
3Q08 | 12,2 | 468,5 | 103,8 |
4Q08 | 15,4 | 476,0 | 121,2 |
1Q09 | 13,6 | 512,8 | 137,5 |
2Q09 | 17,3 | 524,9 | 135,9 |
3Q09 | 7,8 | 488,6 | 118,2 |
4Q09 | 10,6 | 489,9 | 138,4 |
|
prepaid |
postpaid |
1Q08 |
16,0% |
3,3% |
2Q08 |
16,6% |
2,9% |
3Q08 |
15,7% |
2,7% |
4Q08 |
15,1% |
2,5% |
1Q09 |
20,7% |
2,8% |
2Q09 |
14,2% |
2,6% |
3Q09 |
17,7% |
3,1% |
4Q09 |
16,6% |
3,3% |