Wyniki Centertela po 2Q2011

W II kwartale 2011 roku Centertel miał przychody na poziomie 1,967 mld zł (wzrost o 0,9% w stosunku do II kwartału 2010 roku). 30. czerwca operator miał 14,535 mln aktywnych kart SIM - o 116 tys. więcej niż 31. marca.

Redakcja Telepolis
21
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Centertela po 2Q2011

W II kwartale 2011 roku Centertel miał przychody na poziomie 1,967 mld zł (wzrost o 0,9% w stosunku do II kwartału 2010 roku). 30. czerwca operator miał 14,535 mln aktywnych kart SIM - o 116 tys. więcej niż 31. marca.

Marża EBIDTA spadła z 31,1% w II kwartale zeszłego roku do 30,1% w II kwartale tego roku.

Centertel szacuje, że w związku ze zmianą stawek hurtowych za SMS-y (z 15 do 8 groszy, wprowadzoną w styczniu 2011 roku), przychody z segmentu komórkowego wzrosły jedynie o 0,9% rok do roku. Jeśli nie brać pod uwagę decyzji regulacyjnych, to wzrost przychodów w II kwartale wyniósł 3,2% rok do roku.

Wynikał on przede wszystkim ze znacznego przyrostu bazy klientów, która w II kwartale 2011 zwiększyła się o 116 tys., przekraczając 14,5 mln. W efekcie, Orange utrzymał pozycję największej sieci komórkowej w Polsce.

W II kwartale 28% sprzedaży postpaid stanowiły smartfony - ich liczba wyniosła 1,8 mln sztuk. Przełożyło się to na wzrost ARPU (średniego przychodu na klienta) z usług przesyłu danych o 29%.

Kluczowe wskaźniki:

Dalsza część tekstu pod wideo

2Q2011

1Q2011

Zmiana

2Q2010

Zmiana

Przychody (mld zł) 1,967 1,856 +6% 1,950 +0,9%
Łączna liczba klientów (mln) 14,535 14,420 +0,8% 14,029 +3,6%
Liczba klientów postpaid (mln) 6,967 6,963 +0,06% 6,792 +2,6
Liczba klientów prepaid (mln) 7,568 7,457 +2,7 7,238 +4,6%
Liczba mobilnych dostępów szerokopasmowych (tys.) 645 599 +7,7% 433 +49,1%
Marża EBIDTA (jako % przychodów) 30,1% 28,2% +1,9 pkt proc. 31,3% -1,2 pkt proc.
Pokaż więcej




liczba smartfonów (tys.) klienci mobilnych usług szerokopasmowych (tys.)
1Q09 919 368
2Q09 1007 378
3Q09 1076 375
4Q09 1143 388
1Q10 1214 400
2Q10 1299 433
3Q10 1408 478
4Q10 1489 547
2Q11 1800 645
Pokaż więcej

ARPU
Average Revenue Per User


prepaid

postpaid

zagregowane

1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7
1Q10 19,2 64,5 41,2
2Q10 19,7 69,0 43,6
3Q10 20,3 66,9 42,8
4Q10 19,4 67,2 42,5
1Q11 17,5 62,7 39,4
2Q11 18,0 66,1 41,1
Pokaż więcej


AUPU
Average Usage Per User


prepaid

postpaid

zagregowane

1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9
1Q10 78,0 219,2 146,6
2Q10 98,4 229,0 161,8
3Q10 99,2 229,3 162,1
4Q10 99,4 235,2 165,1
1Q11 92,6 229,0 158,6
2Q11 96,7 236,3 163,9
Pokaż więcej


SAC
Subscriber Acquisition Cost
SRC
Subscriber Retention Cost


prepaid

postpaid

zagregowane

SRC

1Q09 13,6 512,8 137,5 605,9
2Q09 17,3 524,9 135,9 646,9
3Q09 7,8 488,6 118,2 580,4
4Q09 10,6 489,9 138,4 594,3
1Q10 9,8 485,2 133,5 531,0
2Q10 10,5 486,6 121,2 535,8
3Q10 9,4 533,7 128,5 537,7
4Q10 9,8 536,4 143,6 554,0
1Q11 8,5 562,1 140,2 563,7
1Q11 8,5 562,1 140,2 563,7
2Q11 9,2 559,3 124,9 542,1
Pokaż więcej


CHURN


prepaid postpaid
1Q09 20,7% 2,8%
2Q09 14,2% 2,6%
3Q09 17,7% 3,1%
4Q09 16,6% 3,3%
1Q10 15,1% 3,1%
2Q10 13,7% 2,8%
3Q10 16,2% 3,6%
4Q10 16,1% 3,1%
1Q11 14,4% 3,8%
1Q11 14,4% 3,8%
2Q11 15,8% 3,4%
Pokaż więcej