DAJ CYNK

Wyniki Centertela po 1Q2010

LuiN

Wydarzenia

Centertel w 1Q10 roku zanotował 1,818 mld zł przychodów - o 9,1% mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku, kiedy wyniosły one 1,998 mld zł. 31. marca operator miał 13,774 mln klientów telefonii komórkowej (wzrost o 60 tys. w 1Q10 i o 93 tys. rok-do-roku).

Centertel w 1Q10 roku zanotował 1,818 mld zł przychodów - o 9,1% mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku, kiedy wyniosły one 1,998 mld zł. 31. marca operator miał 13,774 mln klientów telefonii komórkowej (wzrost o 60 tys. w 1Q10 i o 93 tys. rok-do-roku).

Z oferty na kartę sieci Orange zrezygnowało w I kwartale 28 tys. klientów i było ich z końcem marca 7,062 mln.

Klienci postpaid stanowili 31. marca 48,7% bazy abonenckiej, czyli 6,712 mln (o 89 tys. więcej niż po IV kwartale 2009 i o 402 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku). Klientów prepaid było 7,062 mln (spadek o 28 tys. w porównaniu z IV kwartałem 2009 roku i o 308 tys. w porównania do końca I kw. 2009 roku). W ciągu 9 ostatnich kwartałów liczba użytkowników telefonii na kartę sieci Orange zmniejszyła się o 1,541 mln (na koniec 2007 roku Orange miał 8,603 mln klientów prepaid).

Firma chwali się wzrostem ilości mobilnych usług szerokopasmowego dostępu do Internetu i zahamowaniem tempa spadku przychodów (zmiana o 9,1% rok do roku).

Liczba klientów

1Q09

4Q09

1Q10

Postpaid

6,310 mln

6,623 mln

6,712 mln

Prepaid

7,370 mln

7,090 mln

7,062 mln

NMT

1 tys.

1 tys.

1 tys.

Razem

13,681mln

13,714 mln

13,774 mln


Jak podaje Centertel w raporcie, w całym I kwartale nie zwiększył się procent ludności w zasięgu EDGE - ciągle wynosi on 99,5%. Nieznacznie w I kwartale zwiększył się zasięg UMTS (do 55,4% ludności z 55,3% z końca 2009 roku i 52,9% po I kwartale 2009 roku). Centertel miał na koniec marca udział w rynku na poziomie 30,6% pod względem ilości klientów i 31,2% pod względem wartości sprzedaży.

Kluczowe wskaźniki:

Usługi niegłosowe:

udział w przychodach usług niegłosowych

klienci usług szerokopasmowych (tys.)

1Q07

22,2%

105

2Q07

20,7%

131

3Q07

20,3%

159

4Q07

21,7%

223

1Q08

21,7%

262

2Q08

20,2%

297

3Q08

23,9%

327

4Q08

25,8%

352

1Q09

20,9%

368

2Q09

24,2%

378

3Q09

23,3%

375

4Q09

25,9%

388

1Q10

26,0%

400



Oferta Orange Freedom.

Aktywacje netto

Razem

4Q07

6 tys.

6 tys.

1Q08

17 tys.

23 tys.

2Q08

17 tys.

40 tys.

3Q08

30 tys.

70 tys.

4Q08

27 tys.

97 tys.

1Q09

30 tys.

127 tys.

2Q09

24 tys.

151 tys.

3Q09

25 tys.

176 tys.

4Q09

25 tys.

201 tys.

1Q10

21 tys.

222 tys.



Kluczowe wskaźniki:

ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 21,0 88,2 47,8
2Q08 22,0 87,0 48,8
3Q08 22,6 88,5 50,6
4Q08 23,3 85,1 50,0
1Q09 20,2 75,1 44,8
2Q09 20,4 72,9 44,9
3Q09 20,9 69,4 43,8
4Q09 19,9 67,6 42,7
1Q10 19,2 64,5 41,2


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 39,4 195,4 101,6
2Q08 43,2 209,3 111,6
3Q08 44,8 205,2 112,8
4Q08 58,0 208,6 123,1
1Q09 60,3 206,5 125,8
2Q09 65,6 215,2 135,3
3Q09 71,3 215,3 139,2
4Q09 70,7 220,1 141,9
1Q10 78,0 219,2 146,6


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q08 13,4 509,8 127,0
2Q08 12,0 501,0 118,5
3Q08 12,2 468,5 103,8
4Q08 15,4 476,0 121,2
1Q09 13,6 512,8 137,5
2Q09 17,3 524,9 135,9
3Q09 7,8 488,6 118,2
4Q09 10,6 489,9 138,4
1Q10 9,8 485,2 133,5


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q08

16,0%

3,3%

2Q08

16,6%

2,9%

3Q08

15,7%

2,7%

4Q08

15,1%

2,5%

1Q09

20,7%

2,8%

2Q09

14,2%

2,6%

3Q09

17,7%

3,1%

4Q09

16,6%

3,3%

1Q10

15,1%

3,1%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Grupa TP, wł