UOKiK - 15 mln kary dla T-Mobile
Granie na Czekanie, Szafa Gra i Prenumerata - T-Mobile nie uzyskiwał wyraźnej zgody od konsumentów na dodatkowe płatności związane z tymi usługami.

Granie na Czekanie, Szafa Gra i Prenumerata - T-Mobile nie uzyskiwał wyraźnej zgody od konsumentów na dodatkowe płatności związane z tymi usługami.
Postępowanie w sprawie dodatkowych usług T-Mobile UOKiK rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Operator miał nie uzyskiwać od klientów wyraźnej zgody na aktywację usług. Były one bezpłatne przez określony okres, a jeśli nie zostały wyłączone przed upływem czasu promocyjnego, przechodziły w okres płatny.
Zobacz: [Aktualizacja] UOKiK bierze się za "Granie na czekanie" w T-Mobile
UOKiK uznał, że T-Mobile naruszył w ten sposób zbiorowy interes konsumentów. Opłaty za dodatkowe usługi nie są pobierane od 17 grudnia 2016 roku. Dzięki temu Urząd obniżył ostateczną kwotę kary o 30% i wyniosła ona 15 mln zł. Dodatkowo T-Mobile musi opublikować decyzję Urzędu na swojej stronie internetowej.
Podstawą do podjęcia decyzji był art. 10 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta - najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne przedsiębiorcy.
Zobacz: Komentarz T-Mobile do decyzji UOKiK