DAJ CYNK

T-Mobile łączy dwa światy - osób niesłyszących i słyszących

18.06.2014

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 2958

Ważne 9

0

Dlatego od czerwca T-Mobile wraz z Migam.pl rozpoczyna projekt z obszaru odpowiedzialnego biznesu (CSR). Operator i start-up podejmują wyzwanie przybliżenia dwóch światów - osób niesłyszących oraz słyszących.

Dlatego od czerwca T-Mobile wraz z Migam.pl rozpoczyna projekt z obszaru odpowiedzialnego biznesu (CSR). Operator i start-up podejmują wyzwanie przybliżenia dwóch światów - osób niesłyszących oraz słyszących.

W Polsce problem niedosłuchu dotyczy ponad 2 mln osób, natomiast liczbę osób niesłyszących szacuje się na prawie 500 tysięcy. Pierwszym z etapów współpracy T-Mobile Polska i Migam.pl będzie udział przedstawiciela firmy w roli prelegenta na konferencji - "Zauważ nasze słowa". Podczas wydarzenia zostaną zaprezentowane wspólne działania w ramach projektu oraz dobre praktyki T-Mobile Polska z zakresu Odpowiedzialnego Biznesu.

Migam.pl zaprezentuje narzędzia do nauki języka migowego oraz komunikacji z osobami z dysfunkcją słuchu. Jednym z nich będzie translator wykorzystujący kamery Kinect oraz sieci neuronowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu system będzie w stanie rozpoznawać gesty języka migowego i zamieniać je na tekst lub mowę, jak również zamieniać język mówiony na język migowy dzięki wykorzystaniu animowanego awatara. Ten innowacyjny translator zostanie następnie udostępniony w wybranych salonach sprzedaży T-Mobile, aby ułatwić komunikację pomiędzy osobą słyszącą - sprzedawcą, a osobą niesłyszącą - klientem.

Kolejną płaszczyzną współpracy będzie przygotowanie strony internetowej operatora pod kątem użytkowników z dysfunkcją słuchu. Udostępnione zostaną tłumaczenia na język migowy wybranych treści dotyczących działalności T-Mobile Polska.

Źródło tekstu: T-Mobile

Tagi: migam T-Mobile
Komentarze
Zaloguj się
2. ~Sawika56
0

2014-06-20 17:39:21

Bardzo podoba mi się ten pomysł! Brzmi futurystycznie, ale to coś czego potrzebujemy.

Odpowiedz

1. ~gmpl
0

2014-06-18 17:16:57

Chociaż jestem osobą słyszącą, projekt jak najbardziej popieram, może to osobom niesłyszącym ułatwić kontakty np. przy załatwianiu spraw urzędowych czy innych, gdy akurat nie ma przy nich osoby słyszącej znającej język migowy.

Odpowiedz