Wkrótce Internet Cyfrowego Polsatu od Sferii

Cyfrowy Polsat przygotowuje się do ofensywy — połączy w jedną ofertę telewizję, komórki oraz bezprzewodowy Internet. Ten ostatni przy współpracy ze Sferią. Umowa powinna zostać podpisana na przełomie czerwca i lipca - pisze Puls Biznesu.

Redakcja Telepolis
21
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wkrótce Internet Cyfrowego Polsatu od Sferii

Cyfrowy Polsat przygotowuje się do ofensywy — połączy w jedną ofertę telewizję, komórki oraz bezprzewodowy Internet. Ten ostatni przy współpracy ze Sferią. Umowa powinna zostać podpisana na przełomie czerwca i lipca - pisze Puls Biznesu.

Dzięki temu Cyfrowy Polsat jeszcze w tym roku ruszy z szeroko zakrojonym projektem usług interaktywnych. W marcu Cyfrowy Polsat objął 11% udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Sferii. Inwestorom nie spodobał się ten krok, więc Zygmunt Solorz-Żak odkupił udziały od giełdowej spółki. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Pierwotny projekt Sferii zakładał rozbudowę sieci w największych miastach. Tymczasem Cyfrowy Polsat jest obecny przede wszystkim tam, gdzie nie ma operatorów kablowych, czyli na przedmieściach dużych miast, w mniejszych miastach i na wsi — i tam chce też docierać z Internetem.

Sferia ma koncesję na częstotliwość 850 MHz, która dobrze sprawdza się poza dużymi miastami. Poza tym będzie z niej łatwo przejść na LTE. (…) Nasz projekt jest zakrojony na najbliższych 10 lat. Dokładnie sprawdziliśmy wszelkie dostępne technologie i ich możliwe zastosowanie w przyszłości. Ta jest uszyta na naszą miarę — mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Wprowadzenie usług dostępu do Internetu szerokopasmowego będzie połączone z nową odsłoną oferty telefonii komórkowej. Cyfrowy Polsat rozpoczął działalność, jako MVNO, w czerwcu ubiegłego roku od testowej oferty prepaid, do której we wrześniu dołączyła - już w pełni komercyjnie - oferta abonamentowa. Nowa oferta ma być jeszcze mocniej związana z usługami telewizyjnymi.

Zbudowaliśmy całą infrastrukturę z wyjątkiem sieci radiowej. Niestety, wystartowaliśmy kilka dni przed bankructwem Lehman Brothers. Globalny kryzys spowodował weryfikację strategii. Ograniczyliśmy wydatki na marketing i skupiliśmy się na oferowaniu usług komórkowych tylko naszym klientom —mówi Dominik Libicki.

Dalsza część tekstu pod wideo