Użytkownicy smartfonów bardziej społeczni i przychylni reklamie mobilnej
Według badania przeprowadzonego przez firmę analityczną Compete, najbardziej popularnymi rodzajem programów wśród użytkowników smartfonów są aplikacje rozrywkowe, gry, muzyka, związane z sieciami społecznościowymi oraz tzw. pogodynka. Prym wśród ilości aplikacji pobranych na swoje urządzenia wiodą użytkownicy iPhone'ów.
Według badania przeprowadzonego przez firmę analityczną
Compete, najbardziej popularnymi rodzajem programów wśród
użytkowników smartfonów są aplikacje rozrywkowe, gry, muzyka, związane
z sieciami społecznościowymi oraz tzw. pogodynka. Prym wśród ilości
aplikacji pobranych na swoje urządzenia wiodą użytkownicy
iPhone'ów.
Według przedstawionych wyników badań to użytkownicy iPhone'ów są
najbardziej skłonni do pobierania płatnych aplikacji na swój telefon.
Co więcej - pobierają oni ich najwięcej spośród wszystkich właścicieli
najbardziej zaawansowanych telefonów.
Podczas gdy 73% wszystkich użytkowników urządzeń z logiem BlackBerry
ma zainstalowanych nie więcej niż 5 aplikacji, to 72% wszystkich
właścicieli "jabłuszek" ma ich więcej, niż 10. Najbardziej lubianymi
przez użytkowników smartfonów aplikacjami są te, których koszt zakupu
nie przekracza 5 dolarów - tak odpowiedziało 83% ankietowanych.
Wraz ze wzrostem popularności smartfonów, w siłę rośnie również
znaczenie sieci społecznościowych w naszym codziennym życiu.
Najpopularniejsza z nich - Facebook - jest najbardziej obleganą przez
użytkowników mobilnych siecią tego typu. Z kolei najbardziej aktywnymi
ich mobilnymi użytkownikami są właściciele iPhone'ów, których jest dwa
razy więcej, niż posiadaczy telefonu Palm. Również oni najczęściej
deklarują wykorzystywanie na swoich urządzeniach możliwości, jakie
dają im pozostałe serwisy, takie jak MySpace czy Twitter.
Co ciekawe - jak pokazały przeprowadzone badania - to użytkownicy
smartfonów są najbardziej skłonni do oglądania skierowanych do nich
reklam. 30% z nich nie przeszkadza reklama wyświetlana na ich
urządzeniu, wewnątrz aplikacji, z której właśnie korzystają. Prawie
połowa użytkowników smartfonów, bo aż 45%, otwarta jest na lokalne
reklamy z propozycjami różnego rodzaju ofert i kuponów rabatowych.