UOKiK: 1,86 mln zł kary dla Polkomtelu za wprowadzanie w błąd
Prezes UOKiK-u nałożyła na Polkomtela karę w wysokości 1,86 mln zł. Przyczyną było hasło reklamowe 29 gr za minutę do wszystkich, które miało wprowadzać klientów w błąd.
Prezes UOKiK-u nałożyła na Polkomtela karę w wysokości 1,86 mln zł. Przyczyną było hasło reklamowe 29 gr za minutę do wszystkich, które miało wprowadzać klientów w błąd.
Postępowanie przeciwko Polkomtelowi zostało wszczęte w grudniu 2010 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niepełne informacje prezentowane w reklamach oferty Rarka w MixPlusie, dotyczące połączeń telefonicznych w cenie 29 groszy za minutę do wszystkich. Kampania miała miejsce we wrześniu 2009 roku.
<: F404 :>
Jak ustalił UOKiK, atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy, czyli aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania. Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń.
W opinii Urzędu, konsument nie miał pełnych informacji o ofercie Polkomtelu. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję - nie zawierać umowy.
Prezes UOKiK uznała, że Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd i nałożyła karę finansową w wysokości prawie 1,86 mln zł. Spółka musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim.
Decyzja nie jest ostateczna - przedsiębiorca może się odwołać do sądu.