UK: różne oblicza "nielimitowanych" taryf
Dwaj brytyjscy operatorzy - Tesco Mobile oraz Virgin - wprowadzają do swoich ofert plany taryfowe pozwalające na nielimitowane korzystanie z wybranych usług. Obie propozycje różnią się zarówno rodzajem dostępnych bez limitu usług, jak i zestawem startowym czy ceną abonamentu.
Dwaj brytyjscy operatorzy - Tesco Mobile oraz Virgin - wprowadzają do swoich ofert plany taryfowe pozwalające na nielimitowane korzystanie z wybranych usług. Obie propozycje różnią się zarówno rodzajem dostępnych bez limitu usług, jak i zestawem startowym czy ceną abonamentu.
Propozycja Tesco Mobile umożliwia korzystanie z bezpłatnych połączeń, wiadomości tekstowych oraz transmisji danych jednak tylko do momentu, w którym ich cennikowa wartość nie osiągnie poziomu 500 funtów. Po przekroczeniu tej sumy dalsze korzystanie z usług operatora będzie zgodne z cennikiem podstawowym.
W zamian za to użytkownik wiązany jest z operatorem umową trwającą jedynie 1 miesiąc, a opłata za każdy z okresów rozliczeniowych wynosi tylko 30 funtów. Oferta nie zawiera w sobie żadnego telefonu, tak więc konieczne jest posiadanie własnego urządzenia.
Z kolei sieć Virgin podeszła do "darmowości" w zupełnie inny sposób. W zamian za dosyć wysoki abonament wynoszący 65 funtów, użytkownik otrzymuje prawdziwie nieograniczoną liczbę minut, wiadomości tekstowych oraz megabajtów danych. Dodatkowo do oferty dołączany jest telefon, np. Nokia N86 czy Samsung Jet.
Wadą tej oferty jest jednak to, że mogą z niej skorzystać tylko klienci usługi Virgin Media, łączącej w sobie telewizję cyfrową, dostęp do Internetu lub telefonię stacjonarną. Dodatkowo wymagane jest podpisanie z operatorem umowy na okres 18 miesięcy.