TP musi dostarczać dokładniejsze rachunki
Telekomunikacja Polska ma obowiązek dostarczania abonentom razem z fakturami szczegółowego wykazu wykonanych usług telekomunikacyjnych - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Telekomunikacja Polska ma obowiązek
dostarczania abonentom razem z fakturami szczegółowego wykazu wykonanych usług telekomunikacyjnych - uznał Urząd Ochrony
Konkurencji i Konsumentów.
Postępowanie w tej sprawie wszczęto we wrześniu 2004 r. Ujawniono, że TP nie dostarczała konsumentom wraz z rachunkami zamówionych przez nich szczegółowych wykazów usług telekomunikacyjnych. Urząd ustalił także, że na fakturach wystawianych abonentom korzystającym z planów sekundowych z ofertą darmowych połączeń, TP zamieszczała informacje o łącznym czasie zrealizowanych rozmów, bez wyodrębnienia wykorzystanego czasu bezpłatnych minut w ramach
abonamentu.
W opinii prezesa UOKiK, powyższe działania spółki są niezgodne z obowiązującymi przepisami. Praktyki stosowane przez Telekomunikację Polską uniemożliwiały konsumentom weryfikację
prawidłowości wystawionych faktur oraz monitorowania ponoszonych wydatków.
Prezes urzędu nałożył na Telekomunikację Polską obowiązek informowania abonentów o wykorzystanym czasie bezpłatnych minut. Ustalony został także harmonogram, według którego TP ma zastosować się do wydanej decyzji. Do 8. sierpnia TP stworzy oprogramowanie, które pozwoli na elektroniczne tworzenie faktur z wymaganymi informacjami. Do 20. grudnia TP zakończy prace związane z drukowaniem faktur.