TP chce być ważnym graczem na rynku ubezpieczeń
Od początku stycznia Telekomunikacja Polska zacznie pośredniczyć w sprzedaży polis, a już za dwa lata ma sprzedawać swoim klientom ubezpieczenia za 200 mln zł. Tym samym stanie się jednym z największych pośredników finansowych - pisze Parkiet.
Od początku stycznia Telekomunikacja Polska zacznie pośredniczyć w sprzedaży polis, a już za dwa lata ma sprzedawać swoim klientom ubezpieczenia za 200 mln zł. Tym samym stanie się jednym z największych pośredników finansowych - pisze Parkiet.
Od ponad roku Grupa TP sprzedaje polisy trzech ubezpieczycieli poprzez Centertela, sprzedał ich już ponad 200 tys, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości. W tym roku, według szacunków Parkietu, ubezpieczyciele pozyskają dzięki niemu około 20 mln zł składek.
Według źródła Parkietu w spółce zakładają, że dzięki wykorzystaniu bazy około 8 mln klientów TP, już w 2011 roku towarzystwa pozyskają około 200 mln zł składek. W 2008 roku średnia prowizja od sprzedaży ubezpieczeń wynosiła 12,3%, co oznacza, że w 2011 roku za pośrednictwo TP może zgarnąć - jeśli plan się powiedzie - około 25 mln zł.
Do zwiększenia sprzedaży polis przez TP ma się też przyczynić poszerzenie oferty. Ma ona zawierać ubezpieczenia: domów i mieszkań, komunikacyjne, na życie, a nawet zakupów przez Internet czy polis zdrowotnych, jeśli tylko poprawi się klimat prawny. Oferty współpracy dostało kilkanaście towarzystw ubezpieczeniowych z Polski i zagranicy - wynika z informacji Parkietu.