To tu przenoszą się "uciekinierzy" z TikToka. Dwa rekordowe dni
W najbliższych dniach wyklaruje się przyszłość Tiktoka w Stanach Zjednoczonych. Popularna aplikacja social media może zostać zablokowana lub sprzedana.

Jak niedawno pisaliśmy, z jej zakupem łączony jest między innymi Elon Musk.
Część użytkowników jednak, nie zamierza czekać do ostatniej chwili i już teraz aktywnie szuka dla siebie nowych rozwiązań. Wszystko wskazuje na to, że Amerykanie znaleźli już następcę TikToka w kolejnej chińskiej aplikacji RedNote.



Według danych przekazanych przez Reutersa, aplikacja w zaledwie dwa dni zdobyła aż 700 tysięcy nowych użytkowników, których zdecydowana większość to właśnie Amerykanie. Jest to już druga chińska aplikacja, którą zalewają rejestracjami użytkownicy w USA, po Lemon8, kolejnej marce social media stworzonej przez właściciela Tiktoka ByteDance.
Xiaohongshu, bo tak w Chinach nazywa się RedNote nie jest na tamtejszym rynku anonimowym graczem. Wartość firmy wyceniana jest na 17 miliardów dolarów. Jeszcze przed zalewem użytkowników z USA firma planowała wejście na giełdę i dalszy dynamiczny rozwój.
W odróżnieniu od większości aplikacji tego typu, łącznie z TikTokiem, RedNote prowadzi tylko jedną wersję oprogramowania. Nie ma osobnych aplikacji na Chiny i kraje zachodnie. Oznacza to, obecnie spore wyzwanie z moderacją treści.
Widać, że nowo zarejestrowani Amerykanie dyskutują z Chińczykami na różne tematy. W momencie pojawiania się kłopotliwych pytań o politykę lub prawo konwersacje te są jednak ucinane.
Na kanale TikTok Refugees padło przykładowo pytanie: “Czy mogę zapytać jak różni się prawo w Chinach i Hong Kongu?” Jeden z chińskich użytkowników odpisał krótko “wolimy o tym tutaj nie rozmawiać”.
RedNote ma w tym momencie 300 milionów użytkowników.