Telewizja i Internet głównymi mediami reklamowymi telekomów

W I kwartale wydatki telekomów na reklamę spadły o 4% rok do roku, podczas gdy cały rynek spadł o kilka punktów procentowych więcej - wynika z danych MPG podanych przez Gazetę Prawną.

Redakcja Telepolis
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Telewizja i Internet głównymi mediami reklamowymi telekomów

W I kwartale wydatki telekomów na reklamę spadły o 4% rok do roku, podczas gdy cały rynek spadł o kilka punktów procentowych więcej - wynika z danych MPG podanych przez Gazetę Prawną.

I kwartał nie był reprezentatywny dla całego roku - przekonuje przedstawiciel jednego z telekomów i dodaje, że wydatki na reklamę ponoszono jeszcze według niezredukowanych budżetów.

Bartosz Dobrzyński, odpowiedzialny za marketing członek zarządu P4, zwraca uwagę, że spadek nakładów na reklamę wcale nie musi oznaczać mniejszych kampanii. Spadły bowiem ceny, a typowy koszyk jest tańszy o kilkanaście procent. Dodaje, że nastąpiły też przesunięcia budżetów. Najwięcej straciły gazety i magazyny. Obecnie główne media to telewizja, Internet i outdoor - zwłaszcza ten drugi notuje spory wzrost, choć głównym medium coraz wyraźniej staje się telewizja.

W marcu, czyli w okresie, gdy Play wprowadzał na rynek najtańszą wówczas taryfę przedpłaconą Play Fresh, najmocniej na telewizję postawił Polkomtel. Ulokował tam blisko 85% pieniędzy wydanych wówczas na reklamę. Co ciekawe, w przypadku Play w marcu reklama telewizyjna miała najmniejszy udział w budżecie ogółem wśród sieci komórkowych. Play wydał na reklamę w telewizjach nieco poniżej 60%.

Dalsza część tekstu pod wideo