T-Mobile: 376 tys. nowych klientów mobilnych. Wyniki za 1Q 2025

T-Mobile podał wyniki operacyjne i finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku. Operator odnotował wzrost przychodów, pozyskał nowych klientów usług mobilnych i szerokopasmowych, szczyci się też rozbudową sieci 5G Bardziej i oferty dla klientów biznesowych.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
T-Mobile: 376 tys. nowych klientów mobilnych. Wyniki za 1Q 2025

T-Mobile Polska podsumował pierwsze trzy miesiące działalności w 2025 roku. Wśród najważniejszych osiągnięć w tym okresie operator wymienia:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • wzrost przychodów o 4% (r/r) oraz EBITDA AL o 4,9% (r/r),
  • pozyskanie 376 tysięcy nowych klientów (r/r) usług mobilnych,
  • przekroczenie pułapu 400 tysięcy klientów usług szerokopasmowych,
  • w segmencie prywatnym – zwiększenie bazy klientów, korzystających z dwóch lub więcej usług T-Mobile, 
  • przeprowadzenie akcji prospołecznej #BurzymyBariery we współpracy z Dawidem Podsiadłą,
  • rozwój segmentu biznesowego dzięki rosnącej sprzedaży usług ICT oraz popularności oferty Magenta Biznes.
  • rozwój sieci 5G Bardziej i stałą poprawę jakości usług,
  • realizację ambitnych celów środowiskowych i wdrożenia projektów prospołecznych.

Na koniec pierwszego kwartału 2025 roku baza klientów usług mobilnych T-Mobile Polska wzrosła o 376 tysięcy rok do roku i liczyła łącznie 12,6 miliona. Wynik ten był przede wszystkim efektem zwiększenia bazy klientów usług abonamentowych o 241 tysięcy (r/r). Na koniec marca magentowy operator miał 7 mln 366 tys. klientów kontraktowych oraz 5 mln 585 tys. klientów prepaid.

T-Mobile: 376 tys. nowych klientów mobilnych. Wyniki za 1Q 2025

Rosła również liczba klientów konwergentnych, co oznacza, że coraz więcej osób wybiera T-Mobile jako dostawcę dwóch lub więcej usług. Wzrosła także liczba użytkowników oferty światłowodowej, dzięki czemu baza klientów stacjonarnego internetu szerokopasmowego w pierwszym kwartale przekroczyła 400 tysięcy. Rok temu, w tym samym okresie wynosiła 285 tys.

T-Mobile: 376 tys. nowych klientów mobilnych. Wyniki za 1Q 2025

W ocenie T-Mobile rosnąca baza klientów, w połączeniu z wyższymi średnimi przychodami, pozwoliła operatorowi utrzymać tempo wzrostu z 2024 roku. W rezultacie T-Mobile zaraportował łączne przychody sięgające 1,8 mld zł, wzrost o 4% rok do roku, a EBITDA AL uległa dalszej poprawie o 4,9% (r/r), osiągając poziom 475 mln zł.

T-Mobile: 376 tys. nowych klientów mobilnych. Wyniki za 1Q 2025

Rozbudowa sieci 5G

T-Mobile wkroczył w 2025 rok, utrzymując tempo rozwoju 5G z końcówki ubiegłego roku, rozbudowując swoją sieć. W pierwszym kwartale operator rozszerzył sygnał 5G w paśmie C o 181 stacji bazowych, w wyniku czego całkowita liczba stacji bazowych sieci 5G Bardziej sięgnęła 3771. Równolegle, w pierwszym kwartale T-Mobile zmodernizował 457 z ponad 12,5 tysiąca istniejących stacji bazowych, wyposażając je w najnowszy sprzęt radiowy, aby zwiększyć ich przepustowość i niezawodność. 

Jednocześnie T-Mobile inwestował w rozwój infrastruktury optycznej oraz sieci rdzeniowej. Długość własnych łączy światłowodowych operatora zwiększyła się w pierwszym kwartale o 1222 kilometry i obecnie łącznie wynosi ona 34 600 km. W konsekwencji 86 procent wszystkich lokalizacji 5G Bardziej jest teraz połączonych światłowodem, a prawie 97 procent łączy do stacji bazowych 5G zapewnia przepustowość 10 Gb/s lub wyższą. 

T-Mobile: 376 tys. nowych klientów mobilnych. Wyniki za 1Q 2025

Rozwój usług dla biznesu

W pierwszym kwartale T-Mobile rozwijał portfolio usług T Business dla dużych i średnich firm. Wzmocnił portfolio rozwiązań z zakresu software defined ofertą SD-Connect, dzięki której klienci mogą teraz łatwiej zarządzać siecią w wielu lokalizacjach (SD-WAN), zapewnić bezpieczne połączenia dla pracowników – zarówno w biurze (SD-LAN), jak i zdalnie (SASE). Dodatkowo wprowadził usługę Business Backup, umożliwiającą automatyczne tworzenie i przechowywanie kopii zapasowych w chmurze T-Mobile, co zwiększa ochronę danych.

Portfolio usług cyberbezpieczeństwa zostało wzbogacone o rozwiązanie SOC Lite, dostarczające narzędzia umożliwiające firmom na spełnienie wymogów NIS2. Co więcej, dzięki usłudze Cloud Application Protection klienci biznesowi mogą skorzystać z inteligentnej ochrony stron www, aplikacji webowych oraz API, z wykorzystaniem mechanizmów uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji. 

Ostatnią nowością była nowa odsłona Monitoringu SIM, rozwiązania umożliwiającego monitorowanie i nadzorowanie urządzeń wyposażonych w karty SIM. Rozszerzenie oferty przyczyniło się do zwiększenia w pierwszym kwartale roku przychodów T-Mobile z usług cyberbezpieczeństwa i segmentu ICT.

Istotnym krokiem było wdrożenie do oferty dla mniejszych firm usługi Magenta Biznes Internet Pro, umożliwiającej korzystanie z bezprzewodowego internetu stacjonarnego. Dotychczas taka opcja była dostępna tylko dla dużych przedsiębiorstw. Operator zaproponował też firmom możliwość zakupu urządzeń bez abonamentu.

W pierwszym kwartale T-Mobile kontynuował także inwestycje w obszarze centrów danych. Obiekt przy ul. Szlacheckiej w Warszawie otrzymał nowy system chłodzenia, który poprawia wydajność energetyczną, oraz najnowocześniejszy generator zapasowy, aby zagwarantować klientom korporacyjnym ciągłość biznesową i redundancję na najwyższym poziomie.