T-Mobile weryfikuje użytkownika po głosie

T-Mobile uruchomił usługę weryfikacji opartą o biometrię głosową, czyli rozpoznawanie użytkownika za pomocą jego głosu. Na razie skorzystają z niej pracownicy operatora.

Redakcja Telepolis
15
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
T-Mobile weryfikuje użytkownika po głosie

T-Mobile uruchomił usługę weryfikacji opartą o biometrię głosową, czyli rozpoznawanie użytkownika za pomocą jego głosu. Na razie skorzystają z niej pracownicy operatora.

Usługa głosowej weryfikacji użytkownika wprowadzona została przez T-Mobile na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetu haseł dostępowych w sieci wewnętrznej. Dzięki niej czas potrzebny na wygenerowanie nowego hasła skrócony został do 20 sekund, a usługa dostępna jest przez całą dobę.

Według Macieja Zawady, dyrektora Biura Rozwoju Platform i Systemów PTC, takie wykorzystanie biometrii w jego firmie to dopiero początek. Jak twierdzi, operator rozważa udostępnienie w przyszłości podobnej usługi, która pozwoli na bezpieczną i wygodną weryfikację użytkwników głosem.

Nie wiadomo dokładnie kiedy taka usługa mogłaby zostać udostępniona klientom T-Mobile. Uruchomiony obecnie program ma za zadanie oswojenie się z technologią biometrii głosowej. Jednak pozytywne doświadczenia związane z tym sposobem weryfikacji mogą przyspieszyć zastosowanie technologii u tego operatora na szerszą skalę.

Dalsza część tekstu pod wideo