Światowy rynek telefonów w 2Q2009
II kwartał był kolejnym okresem spadku liczby sprzedanych telefonów na świecie - do 270 mln sztuk. Spadek jednak trochę wyhamował, o ile w I kwartale tego roku wyniósł on 17,2%, tak w II kwartale ukształtował się na poziomie 10,8% - wynika z danych firmy analitycznej IDC.
II kwartał był kolejnym okresem spadku liczby sprzedanych telefonów na świecie - do 270 mln sztuk. Spadek jednak trochę wyhamował, o ile w I kwartale tego roku wyniósł on 17,2%, tak w II kwartale ukształtował się na poziomie 10,8% - wynika z danych firmy analitycznej IDC.
Nokia w II kwartale zanotowała spadek o 15% względem II kwartału zeszłego roku, jednak znów udało jej się wyjść ponad poziom 100 mln sprzedanych telefonów w ciągu 3 miesięcy. Dzięki modelom, których sprzedaż wystartowała w omawianym kwartale - E71, N97 oraz 5800 - Nokii udało się powstrzymać spadek średniej ceny sprzedawanego telefonu.
Samsung to jedyny, obok LG, producent, który zanotował wzrost w ujęciu rocznym (o prawie 15%), po raz kolejny przekraczając poziom 50 mln sztuk. Wszystko dzięki nowym telefonom z dotykowymi interfejsami, które zostały szczególnie ciepło przyjęte w Europie i Ameryce Północnej.
LG, trzeci producent na świecie, zwiększył swoją sprzedaż o 6%, głównie dzięki telefonom ze średniej i wyższej półki.
Motorola, ze spadkiem sprzedaży aż o 47%, zajmuje 4 miejsce. Firma może zaczynać wychodzić z tarapatów, sukcesywnie uzupełnia portfolio telefonów, a w II połowie roku zapowiada telefony z Androidem na pokładzie. Pisaliśmy o nich m.in. w tej wiadomości i tej wiadomości.
SonyEricsson ciągle boryka się z problemami, notując spadek sprzedaży aż o 43% względem analogicznego okresu zeszłego roku. Firma pokłada nadzieje w dwóch liniach produktów, które mają pojawić się w II połowie roku - GreenHeart oraz Communication Entertainment.
Producent |
2Q09 mln sztuk |
2Q09 udział |
2Q08 mln sztuk |
2Q08 udział |
Nokia |
103,2 |
38,3% |
122,0 |
40,4% |
Samsung |
52,3 |
19,4% |
45,8 |
15,2% |
LG |
29,8 |
11,1% |
28,1 |
9,3% |
Motorola |
14,8 |
5,5% |
27,9 |
9,2% |
Sony Ericsson |
13,8 |
5,1% |
24,4 |
8,1% |
Inni |
55,7 |
20,7% |
54,0 |
17,9% |
Razem |
269,6 |
100% |
302,2 |
100% |