Światowy rynek telefonów w 2Q2009

II kwartał był kolejnym okresem spadku liczby sprzedanych telefonów na świecie - do 270 mln sztuk. Spadek jednak trochę wyhamował, o ile w I kwartale tego roku wyniósł on 17,2%, tak w II kwartale ukształtował się na poziomie 10,8% - wynika z danych firmy analitycznej IDC.

Redakcja Telepolis
66
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Światowy rynek telefonów w 2Q2009

II kwartał był kolejnym okresem spadku liczby sprzedanych telefonów na świecie - do 270 mln sztuk. Spadek jednak trochę wyhamował, o ile w I kwartale tego roku wyniósł on 17,2%, tak w II kwartale ukształtował się na poziomie 10,8% - wynika z danych firmy analitycznej IDC.

Nokia w II kwartale zanotowała spadek o 15% względem II kwartału zeszłego roku, jednak znów udało jej się wyjść ponad poziom 100 mln sprzedanych telefonów w ciągu 3 miesięcy. Dzięki modelom, których sprzedaż wystartowała w omawianym kwartale - E71, N97 oraz 5800 - Nokii udało się powstrzymać spadek średniej ceny sprzedawanego telefonu.

Samsung to jedyny, obok LG, producent, który zanotował wzrost w ujęciu rocznym (o prawie 15%), po raz kolejny przekraczając poziom 50 mln sztuk. Wszystko dzięki nowym telefonom z dotykowymi interfejsami, które zostały szczególnie ciepło przyjęte w Europie i Ameryce Północnej.

LG, trzeci producent na świecie, zwiększył swoją sprzedaż o 6%, głównie dzięki telefonom ze średniej i wyższej półki.

Motorola, ze spadkiem sprzedaży aż o 47%, zajmuje 4 miejsce. Firma może zaczynać wychodzić z tarapatów, sukcesywnie uzupełnia portfolio telefonów, a w II połowie roku zapowiada telefony z Androidem na pokładzie. Pisaliśmy o nich m.in. w tej wiadomości i tej wiadomości.

SonyEricsson ciągle boryka się z problemami, notując spadek sprzedaży aż o 43% względem analogicznego okresu zeszłego roku. Firma pokłada nadzieje w dwóch liniach produktów, które mają pojawić się w II połowie roku - GreenHeart oraz Communication Entertainment.

Dalsza część tekstu pod wideo

Producent

2Q09 mln sztuk

2Q09 udział

2Q08 mln sztuk

2Q08 udział

Nokia

103,2

38,3%

122,0

40,4%

Samsung

52,3

19,4%

45,8

15,2%

LG

29,8

11,1%

28,1

9,3%

Motorola

14,8

5,5%

27,9

9,2%

Sony Ericsson

13,8

5,1%

24,4

8,1%

Inni

55,7

20,7%

54,0

17,9%

Razem

269,6

100%

302,2

100%

Pokaż więcej