Wiadomości
Strategia europejskich operatorów sieci 5G wg ekspertów Frost & Sullivan
Istniejące obecnie sieci 4G zaczęły być niewystarczające w stosunku do potrzeb związanych z przesyłaniem coraz większych ilości danych, stąd operatorzy sieci komórkowych zwracają coraz większą uwagę na możliwość wprowadzenia do swojej oferty technologii 5G. Ma ona zapewnić odpowiednią szybkość nawet w szczytowych okresach transmisji danych, a dodatkowo wykorzystuje liczne istniejące już rozwiązania technologiczne i może współpracować z technologiami poprzednich generacji.
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

Wraz z oczekiwanym wzrostem liczby podłączonych do Internetu urządzeń spodziewanym w ciągu kolejnej dekady, zwiększy się także zapotrzebowanie na technologię 5G, szczególnie w gęsto zaludnionych obszarach miejskich
Wraz z pojawieniem się Internetu Rzeczy, technologia 5G może okazać się idealnym narzędziem przyczyniającym się do rozwoju autonomicznych samochodów, inteligentnych miast oraz Przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT).
"Strategie operatorów oraz perspektywy dla technologii 5G związane z rynkami wertykalnymi, Prognoza do roku 2024"
- przeprowadzać testy przy współpracy z firmami działającymi na rynkach wertykalnych, przygotowując się tym samym do uruchomienia usług alternatywnych, jakie staną się dostępne dzięki technologii 5G,
- koncentrować się na rynkach wertykalnych, takich jak produkcja, systemy dla inteligentnych miast oraz opieka zdrowotna,
- współpracować z dostawcami usług over-the-top (OTT), oferującymi klientom detalicznym dostęp do transmisji sportowych, programów muzycznych, filmów fabularnych i/lub seriali,
- nawiązywać bliską współpracę z firmami oferującymi sprawdzone i przetestowane rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa,
- współdziałać z operatorami lokalnymi podczas wchodzenia na rynki rozwijające się, ponieważ to właśnie oni posiadają najlepszą wiedzę o obszarach zapewniających największe szanse rozwoju.
Projekty realizowane wspólnie z organizacjami rządowymi lub instytucjami edukacyjnymi mogą pomóc wypromować firmy zamierzające wejść na rynki zagraniczne
Możliwość zaoferowania większej liczby usług o wartości dodanej, a tym samym zatrzymania klientów, a także oferowanie treści dostosowanych do lokalnych potrzeb to czynniki, które na rynkach rozwijających się odgrywają kluczową rolę.