Huawei z 3-krotnym wzrostem udziału w rynku smartwatchy
W samym czerwcu, udział rynkowy Huawei sięgnął 40,7% wobec 26,8% w grudniu zeszłego roku - tak wynika z danych GfK Polonia. Które modele cieszą się największym powodzeniem wśród użytkowników?

Udział Huawei w ujęciu ilościowym na rynku smartwatchy w Polsce wzrósł ponad trzykrotnie. W pierwszej połowie roku wyniósł on 35,3% w ujęciu ilościowym - a przed rokiem, w tym samym okresie, było to 11,2%. Wzrost widać również w przypadku ujęcia wartościowego – 23% wobec 9,2% przed rokiem. Obecnie udział rynkowy Huawei to 40,7% - w grudniu było to 26,8%. Bartek Gryczka, product manager odpowiedzialny za tę kategorię produktową w Huawei CBG Polska, komentuje to następująco:
Z naszych badań wynika, że coraz więcej osób zamienia tradycyjny zegarek na smartwatch, wiele z nich nigdy wcześniej nie używało smartwatcha, teraz odkrywają ten produkt i cieszymy się, że odkrywają go z Huawei. Nieustannie rozwijamy naszą ofertę, przed nami premiery, które wierzę, że pozwolą nam zyskać jeszcze więcej wiernych użytkowników



Najnowsza seria to Huawei Watch GT 2. Zaletą tych modeli są długo działające bateria (nawet 2 tygodni), a także funkcje monitorowania snu, zdrowia i tętna. Smartwatch umożliwia też odbieranie i wykonywanie rozmów telefonicznych oraz odtwarzanie muzyki bezpośrednio ze smartwatcha. Niedawno w serii pojawił się nowy model - Watch GT 2e, mający ż sto trybów sportowych pozwalających na jeszcze dokładniejsze mierzenie aktywności fizycznej oraz nową funkcję pomiaru saturacji krwi.
Poprzednia seria smartwatchy Huawei – Watch GT – w ciągu roku od premiery sprzedała się na świecie w liczbie trzech milionów.